• Anonym (Filur)

Konstig mens..

Hej.
    Den 6 juli tog jag min sista p-pilla för att få mensen, som kom den 9. Detta var inte enligt mitt vanliga schema pga utlandsresa osv.. så därför väntade jag med att ta min p-pilla igen tills den 17 juli istället för den 14, för att komma in i mitt vanliga schema igen. Under den här oskyddade tiden hade jag och min pojkvän sex, som då var helt oskyddat. Skulle få mensen i lördags, men den kom i söndagskväll. Och den var inte alls som vanligt, utan har blött mycket mindre än vad jag brukar. Dessutom är den idag nästan helt slut.. Vilket är extremt ovanligt då jag brukar ha mens i en hel vecka. Dessutom brukar jag ha ganska kraftig mensvärk de 2 första dagarna men har knappt känt av något alls...

Jag har dessutom mått konstigt de senaste 2 veckorna ungefär. Halvt illamående, huggande känsla i magen, huvudvärk som inte vill ge med sig, ovanligt trött...

Är jag lite väl paranoid eller kan jag vara gravid?

• Svar på tråden Konstig mens..
  • Aleksandra Barnmorska

Visst finns risken att du kan vara gravid då du haft pilleruppehåll i mer än sju dagar. Jag råder dig att ta ett test. Lycka till

Svar på tråden Konstig mens..