• Erfdgt

Färgbomb, vad är det?

Såna här färgbomber eller vad det heter, hur använder man det? Till vad? Varför?

Har sneglat på en sån nutri color creme 200, violet alltså, för min dotter (8år) skulle vilja ha en lite lila dip dye.

Funkar det att använda till det? Eller ska man ha något annat då?

• Svar på tråden Färgbomb, vad är det?
  • Fjärilslarv

Färgbomb är en inpackning med färg i och håller i ca 6 tvättar. Man tvättar håret, kladdar i den (med handskar på händerna), låter den verka (jag låter min verka i 30 min) sköljer ur.

• Fjärilslarv

Har man färgat håret så kan man använda färgbomb för att det ska se färgat ut längre, specellt bra med t ex rött hår som gärna blir dassigt, jag har en från maria nilla.

• Mammarollen
    Erfdgt skrev 2014-08-12 19:36:39 följande:

Såna här färgbomber eller vad det heter, hur använder man det? Till vad? Varför?

Har sneglat på en sån nutri color creme 200, violet alltså, för min dotter (8år) skulle vilja ha en lite lila dip dye.

Funkar det att använda till det? Eller ska man ha något annat då?

Det är en inpackning som ger lite färg. Jätte bra om man vill underhålla sitt färgade hår. Den lila är till för att behålla en kall blond färg eller minska röda pigment i ett brunt hår den blir alltså inte lila i håret.
  • Fjärilslarv
    Mammarollen skrev 2014-08-12 19:45:31 följande:
    Det är en inpackning som ger lite färg. Jätte bra om man vill underhålla sitt färgade hår. Den lila är till för att behålla en kall blond färg eller minska röda pigment i ett brunt hår den blir alltså inte lila i håret.
    som jag precis skrev innan dig....
  • Erfdgt

Ah okej, för jag fick en förklaring av en frisör att just dessa Revlon nutri color creme var ett bra alternativ till tex barn som ville ha lite färg en stund. Men håret blir alltså inte ens lite lila med den?

Finns det något annat man kan pröva?

• Erfdgt

Det var alltså en sån här frisören pratade om www.headspot.com/hårvård/färg/revlon/revlon-nutri-color-creme-200-violet-100ml.html men jag läser nu att den inte ger någon färg på ofärgat hår. Märkligt...

• Hannah76
    Fjärilslarv skrev 2014-08-12 19:47:00 följande:
    som jag precis skrev innan dig....
    Kanske började hon skriva sitt svar innan ditt hade publicerats...?
  • Plutten0199

Jag är blond brunnet och ville färga lila så prövade revlon färgbomb 200 som är lila och det blir rosa lila första gången om man har i 3 min

Svar på tråden Färgbomb, vad är det?