• Panda88

foglossning?

Jag har sen vecka 18 ungefär haft lite foglossning i ländryggen när jag går eller står mkt men det har varit väldigt lindrigt.

Igår skulle dottern galoppera och jag sprang då med, efteråt började jag få ont i ljumskarna/ner mot blygdbenet främst när jag ställde mig upp från sittande.

Hela kvällen igår och hela dagen idag har jag haft så fruktansvärt ont. Kan knappt resa mig upp från sängen och varje gång jag tar ett steg hugger det till och strålar från ljumskarna till blygdbenet och ner i benen.

Är det foglossning eller blev det någon påfrestning i bäckenet efter jag sprang igår eller vad tror ni det kan vara?
    Har även sen igår fått mkt flytningar som luktar väldigt sött.

Är i vecka 34.

• Svar på tråden foglossning?
  • Panda88

Kan tillägga att jag sprang kanske 100 meter uppdelat på två gånger och det var mer jogging än att springa.

• lisaamanda

Det låter ungefär som jag har det och det är foglossning för mej, har varit så sen v.18 med för mej.

Jag brukar försöka göra så lite som möjligt som belastar fogarna då brukar jag må ganska mänskligt i alla fall, måste säga att springa kommer inte på tal för mej då kan jag inte gå på typ en vecka så det är nog det som har gjort att det har blivit värre för dej skulle jag gissa på.

• LyckligaLina

Tyvärr är fysisk aktivitet av ondo vid foglossning. Du verkar ha överbelastat dig och får nu sota för detta. Försök vila och se om det lugnar ner sig. Jag är i v31 och jogging är en utopi. Är i vanliga fall en rörelse-junkie, älskar träning och mår dåligt av att vara inaktiv. Dock har graviditet gjort mig väldigt passiv och jag använder den kraft jag har till sånt folk tar för givet. Vanliga sysslor, vara med mitt barn och ta mig från A-B (obs, vankande valross, smidig som ett kylskåp). Gjort är gjort. Försök att inte förvärra det hela, ta ett bad och låt bäckenet få vila.

• fyrabarnsmor4

Hade förlossning när jag väntade yngstan.
    Jag såg till att röra på mig hela tiden för om jag sitter/står stilla (tex vid frukost/lunch/middag eller så står jag i en kö) sen ska jag börja röra på mig då gör det jättejätteont. Så därför såg jag till att småröra på mig hela tiden för att smärtatoppar ska inte vara sååå höööög.

Visst jag hade ont hela tiden men är i "kontrollerad smärta" (kunde inte komma på bättre ord...)

Du får hitta en bra sätt som passar dig bättre.

Svar på tråden foglossning?