• Gabi

neuropsykiatriskt diagnos-Känslor

Hej
    Jag har fått diagnosen ADHD och de säger att de även misstänker att jag har bipolär sjukdom.

Jag är så känslig, jag suger åt mig allt, är lätt stött, har svårt för att blir avvisad, ta farväl etc. Fastnar vid människor och har SÅ svårt att släppa.

Detta har hänt mig nu, jag är gift och har barn, för några månader
    sedan så hörde en tonårskärlek av sig, en tonårskärlek som var så stark! Han skrev massa smickrande saker till mig och allt satte sig så djupt i mitt hjärta, det kändes som jag var 17 år igen, han var inte nykter. När han var nykter sedan så var det ju inte samma sak, han är själv gift också. Han ville väl inte ha kontakt det är ju inte bra, vi båda är ju gifte etc. men jag stod på mig och tyckte att det kan vi väl ha som vänner
    Jag har förstått sedan ett tag att han inte vill ha kontakt/fortsätta ha kontakt för han är väldigt kort och hör inte av sig. Jag var tvungen att vara ärlig för min egen skull nu och fråga rakt ut, eller jag frågade inte jag mer konstaterade det verkar inte som du vill ha kontakt? hans svar var tack för din förståelse. Men andra ord så vill han inte ha kontakt. Jag var ju beredd på detta, jag har gått och väntat och undrat varför han inte hör av sig någon gång och misstänkte detta.
    Jag vet inte varför han inte vill, jag vet att han är rädd för sin fru, att hon ska komma på att han har kontakt med en kvinna, eller är det känslor, känner han att han inte orkar? eller vad? Han skrev att det har inte med mig att göra. Nu kommer jag till problemet, jag kan inte släppa, jag mår så dåligt, gråter och har ångest, vill bara hör av mig igen och igen och igen, känns som jag blir besatt.

Hur släpper man, hur kommer man över dessa hemska starka känslor som är så jobbiga, jag orkar inte med känslorna, vill bara ta livet av mig, alltså vi träffades en gång, det glömde jag att skriva, det kändes inte alls bra, jag var glad att jag träffade honom så jag visste vart jag stod och ändå blir det så här? Vad händer?

Jag tycker ju att han har gjort mig förvirrad, först skriver han när han är onykter massa smicker, jag har saknat dig, längtat efter dig, kan inte glömma dig etc etc

Sedan är han nykter och skriver att det var nog mycket av det han skrev som var typ fyllesnack, sedan skriver han när han är nykter vid annat tillfälle att han vill träffa mig, att han längtar efter mig, åtminstone en sista gång för att uppleva det gamla. Så ses vi och efter det tar han liksom avstånd

här står jag nu och tänker bara på självmord för det gör så ont inuti?

• Svar på tråden neuropsykiatriskt diagnos-Känslor
  • MiniEgo

Titta på din man och dina barn, tänk att du förlorar dem om du suktar efter din tonårskärlek. Är det verkligen värt det? Ska han få komma som ett spöke från det förflutna och förstöra?

Min tonårskärlek tog kontakt med mig för nån månad sen, han vill träffas, han säger att han är stabil, i nästa stund gråter han i sms och säger att han skadar sig själv. Jag insåg att det är inte nyttigt för varken honom eller mig att vi har kontakt.
    Han känner inte mig som jag är idag, samma sak gäller säkerligen din tonårskärlek. Han kan säga att han saknar dig, han kanske till och med säga att han älskar dig, att du är den enda... men det är bara tonårsdrömmar och inte verklighet.

Va realistisk och va stark! Det fungerade inte när ni va 17 år, det är inte meningen att det ska vara ni. Du har säkerligen en bra pojkvän just nu som älskar dig, kasta inte bort det.

• Gabi
    MiniEgo skrev 2014-08-12 16:49:32 följande:
    Titta på din man och dina barn, tänk att du förlorar dem om du suktar efter din tonårskärlek. Är det verkligen värt det? Ska han få komma som ett spöke från det förflutna och förstöra?

Min tonårskärlek tog kontakt med mig för nån månad sen, han vill träffas, han säger att han är stabil, i nästa stund gråter han i sms och säger att han skadar sig själv. Jag insåg att det är inte nyttigt för varken honom eller mig att vi har kontakt.
    Han känner inte mig som jag är idag, samma sak gäller säkerligen din tonårskärlek. Han kan säga att han saknar dig, han kanske till och med säga att han älskar dig, att du är den enda... men det är bara tonårsdrömmar och inte verklighet.

Va realistisk och va stark! Det fungerade inte när ni va 17 år, det är inte meningen att det ska vara ni. Du har säkerligen en bra pojkvän just nu som älskar dig, kasta inte bort det.
    Tack för ditt svar, du har så rätt.
    Jag har alltid haft svårt för separationer, separationsångest, vet eller förstår inte varför, kan fundera på om det har med att jag är skilsmässobarn att göra? jag fastnar vid människor och extra mycket om jag får smicker, att någon bryr sig etc.
    Kan inte släppa männsikor, går in och kollar på facebook på ex. kollar om de bor kvar där och där
    Jag har en fin man och barn varför kan jag inte vara lycklig

Svar på tråden neuropsykiatriskt diagnos-Känslor