• MedlemFV

Antisocial personlighetsstörning - Frågor

En person som är antisocial personlighetsstörd, vid rättegången. Varför inte bara verka ångerfull?

De är jättebra på att ljuga och verka oskyldig, men när det väl kommer fram till att de gjort något hemskt, hur kommer det sig inte att de tar på sig masken där de är ångerfulla, har dålig samvete o.s.v.

Varför visa sitt riktiga JAG, och visa upp att de inte alls känner några form av känslor för någon annan. Då är det mer sannolikhet att domaren ger hårdare straff.

Förut hade jag i tron om att dessa människor lurar i rättegången att de är ångerfulla.

Men både narcissistisk personlighetsstörda människor & antisocial personlighetsstörda människor, visar att de inte alls skulle vara som alla andra.

NP visar gärna att de känner sig orättvis behandlade och menar: ''Det var målsägaren som började''

Om inte målsägaren hade sårat personen hade det aldrig inträffat.

ASP ljuger och visar inte en skymt av nervöshet och kan säga: ''Nej, jag har inget med detta att göra''.

Och om det visar sig att de visst har gjort det och det finns starka bevis att de gjort det, då blir det tecken på att de är totalt iskalla, kanske till och med sträcker på sig och ler.

Kanske till och med säger: ''Det var tur att det inte fanns några andra i närheten, för då hade dessa människor inte existerat idag, och det är för att jag inte skulle vilja ha några vittnen''.

Eller säger annat iskallt. Varför inte bara låtsas att de har dålig samvete?

Som Lasermannen exempelvis. Varför inte bara manipulera vid testet, då hade han aldrig kanske fått sin diagnos - Anti social personlighetsstörning.

Samma sak gäller idag. Varför inte bara låtsas att han har lärt sin läxa och säger att han aldrig skulle falla in på att göra ett brott igen. Han har lärt sig och vill leva ett normalt liv.

Det är därför han sitter inne. Man tror väldigt starkt att han skulle falla in på kriminela bannan igen. Och det är därför han sitter inne så pass lång tid. Vad är?
    Varje 10 året så får han ny rättegång och man ser om han har ändrat sig eller inte. Det är någonting sådant.

Min stora fråga är varför inte bara låtsas att de skulle vara normala precis som alla andra.

Hur går testet till?
    För det kan väl inte vara så svårt och säga att man har dålig samvete och verka som om man skulle ha det, o.s.v

En annan fråga som jag har, är varför dessa människor ALDRIG erkänner sin diagnos. Vad är det så speciellt?
    Men en person som har NP skulle kunna gott erkänna sin diagnos.

TACK PÅ FÖRHAND!

Och istället för att Lasermannen exempelvis, sitter bakom galler. Varför inte bara ge honom vård?

Svar på tråden Antisocial personlighetsstörning - Frågor