Mimmi90 skrev 2014-08-12 10:28:54 följande:
Ni som fått planerat kejsarsnitt, vad var anledningen? Hur lång tid innan bf blev det planerat? Hur var det att åka dit på morgonen, hur gick allting till? Hur mådde ni efteråt?
Har förlossningsskräck sedan min förra extremt traumatiska förlossning (för 8 år sen!!) och kan inte ens tänka mig att gå igenom en igen, men är rädd att jag blir tvungen (har bf 12 januari)...
Jag berättade om min motvilja att föda vaginalt för BM i vecka 19 ungefär. Enligt henne skickas inga remisser till läkare/aurorabarnmorskor förrän efter vecka 24(det gäller alltså där jag går). Jag trilskades dock lite, samt förklarade att jag inte ville träffa aurorabarnmorskor, då skickade hon en konsultremiss till förlossningsläkare redan i vecka 22(någonstans där i alla fall). Träffade förlossningsläkaren två gånger inom tre veckor efter detta. Den andra gången sa hon att jag får snitt samt förklaring på hur snittet kommer gå till.
Jag har BF den 20 september, och här görs kejsarsnitt på måndagar och onsdagar, jag fick tid den 15 september.