• Erfdgt

Var köpte ni er dopklänning?

Snart dags för dop, men är fortfarande utan dopklänning. Den vi hade tänkt ha, som makens syster döptes i för många år sedan, är dessvärre för liten. Församlingen hade inte heller någon klänning som passar att låna ut.

Jag letar och letar, men hittar inte just något bra. Jag skulle så gärna vilja ha en kortärmad dopklänning utan en massa krusiduller på, dock helst inte i bomull eller linne. Jag vill gärna ha en med kjol i organza, chiffong, tyll eller liknande. Det verkar dock svårt att hitta, speciellt när tiden är knapp.

Vart köpte ni er dopklänning?

• Svar på tråden Var köpte ni er dopklänning?
  • Karpalo

Vi körde med arvegods ;)

Har du kollat H&M, Ellos, Po.P, barnbutiker?

• Erfdgt
    Karpalo skrev 2014-08-11 12:34:47 följande:

Vi körde med arvegods ;)

Har du kollat H&M, Ellos, Po.P, barnbutiker?

Hehe ja, så var ju planen för oss också :P

Nej, brukar HM, Ellos och liknande butiker ha dopklänningar? Har kikat typ Lekmer, Lilly, Jollyroom och några sidor med linneklänningar osv.

Beställde en klänning från Next också, som kom idag, och trots att jag vet att det stod "Christening dress" och inte "gown", så hade jag hoppats på att den skulle vara lite längre än vad den faktiskt var. Har den som backup ändå, för den var jättefin i övrigt.
  • Erfdgt
    Karpalo skrev 2014-08-11 12:37:45 följande:

Jaa, minimundus.se/ har jag läst flera som beställt från också :)

Jo, har kikat där, men dom har bara långärmade dopklänningar i lin tyvärr.
  • Karpalo

Ellos åtminstone har jag sett nån gång. Kappahl har iaf förr också haft en sort. På tradera eller blocket kanske det också skulle kunna finnas nån :)

• Maddi

dopklanningar.blogspot.se/

Här beställde jag från en privatperson, personligen tycker jag hon har så fina klänningar. Och den som jag beställde va finare i verkligheten än bilden :)

• Karpalo

Om inte annat så googla, då hittar du säkert nånting :) "Google har allt" ;)

• mammalovis

Till första hade vi en virkad klänning som någon släkting gjort som vi fick låna.

Till andra barnet (annan pappa) stod vi utan. Jag kollade upp ett antal brud/festbutiker, där låg de på runt 900-1200, men inget föll mig i smaken. Så småningom åkte vi till Ulricehamn och googlade innan och det visade sig att den leksaksaffären kom upp. Först svarade de nej, men då vi nämnde en sömmerska i trakten visade det sig att de hade 3 undanlagda långt in på lagret . Så vi kom ganska billigt undan med en helt okej klänning.

Om du har särskilda önskemål kanske du måste få den uppsydd istället. Mönster finns ju både i böcker om dop eller handarbete på biblioteket.

• Erfdgt
    Karpalo skrev 2014-08-11 12:44:40 följande:

Om inte annat så googla, då hittar du säkert nånting :) "Google har allt" ;)

Haha jo, har dock googlat mig snurrig senaste veckan :P
  • Erfdgt
    Karpalo skrev 2014-08-11 12:42:20 följande:

Ellos åtminstone har jag sett nån gång. Kappahl har iaf förr också haft en sort. På tradera eller blocket kanske det också skulle kunna finnas nån :)

Jo, Kappahl hade en för något/några år sedan. Den kostade kring 700-800kr i butik och säljs nu begagnat för 1500-2000kr :P Jag hade inte tänkt spendera en sådan summa på en dopklänning, men det verkar som att man nästan måste det..
Svar på tråden Var köpte ni er dopklänning?