• hejsvejs92

Hus/bygge hjälp.

Hejsan.

Skriver detta, och hoppas på att någon kan ge mig ett ungefärligt svar, eller i alla fall få upp mina ögon lite.. 

Jag och min sambo har hittat DRÖMHUSET. vi möts på mitten till precis hur båda vill ha det. 

DOCK, så är huset ett dödsbo, och hon som säljer det, står till skuld på halva huset. 
    Hon har inte direkt brytt sig om det när hennes man dog, utan bara stack därifrån.
    Lämnade kattluckor öppna, så deras egen och vildkatter har sprungit in i huset och kissat på nästan hela bottenvåningen. 
    Där finns några enstaka fläckar på ovanvåning, men där finns plastmatta på golven så det ser jag inte som några större problem.
    MEN, på bottenplan så är det som att gå in i en vägg utan kattpiss. Det luktar jätte mycket. och denna tanten har dessutom när hon ska tvätta bort det värsta, bara hällt en hink med vatten och skrubbat. Detta har förstört golv på sina ställen, och gipsväggarna har sugit upp lite av vattnet.

Nu till grejen.. 
    Om vi köper detta, så är det ett måste att dra upp golven på ca 50 kvm av huset (där katterna varit) Där finns ju en risk att det har kommit ner i bjälklag osv osv. 
    gips på väggar får bytas (där det har blivit fuktigt) och tapeter bort. 
    Kommer detta bli en stor kostnad?
    Någon som vet på ett ungefär vad det skulle ligga på om man skulle riva upp golv, behöva byta bjälklag? Vi tänkte ju att man anställer någon som byter bjälklag åt en, om det nu skulle vara drabbat... så river man golvet själva och lägger nytt?

• Svar på tråden Hus/bygge hjälp.
  • Anonym (katt)

Jag tycker ni skall kontakta en besiktningsman som kommer dit och besiktigar huset. Det kan vara många fler fel som man inte så lätt kan upptäcka själv.

Ta sen in offerter på vad det kommer att kosta att åtgärda felen.

Svar på tråden Hus/bygge hjälp.