• Sama1189

HJÄLP! vad är detta?!?!

Upptäckte idag att min dotter haltar, hon har en stor blåsa nästan lika stor som en 1 krona under hälen. Den är vätskefylld och alldeles röd runtom. När jag rörde vid den så sprutade det ur "vatten"
    Är der en vanlig vattenblåsa eller kan det sitta något i foten?
    Hon gallsriker när jag rör vid foten.

• Svar på tråden HJÄLP! vad är detta?!?!
  • Barbamama08

Har hon gått barfota någonstans? På gräset? Min kusin fick världens blåsa på tån en gång efter att ha klivit på en geting eller bi.

Ser inte riktigt ut som ett skavsår i alla fall. Konstigt ställe i så fall också. Kolla skon om det ligger något där.

• Sama1189

Nej ingen feber men hon spydde nyss :S

• mumsigmuffin

Föreslår att du ringer läkare omgående istället för att rådfråga hobbyexperter på ett forum.

• Flisan79

Om hon kräkts tycker jag du direkt ringer sjukvårdsrådgivningen alternativt åker in till akuten.

• isolande

ser ut som en infektion efter att hon fått ngt i foten, kanske en sticka eller glasbit? Ser rejält ut så åk till akuten. Eller ni kanske är där redan? Hur gick det isf?

• Sama1189

Jag pratade med vårdguiden på kvällen som tycktr jag kunde vänta tills dagen därpå eftersom hon äbdå somnat om och var feberfri, blev jourläkaren på morgonen, det är en infektion i foten och hon sattes på antibiotika 1 vecka. Troligtvis har hon trampat på ngt som orsakat det. Sitter en svart prick i mitten av blåsan som skulle kunna vara en sticka eller ngt annat men läkaren ville ibte gräva i blåsan då den var så pass infekterad och hon hade så ont. Nu har hon ätit antibiotikan i 2 dagar och det börjar se lite bättre ut :)

Svar på tråden HJÄLP! vad är detta?!?!