• Ladymiss

Någon mer gravid karlstadbo?

Hej!

Finns det någon annan därute i 25-årsåldern som är gravid och bor i Karlstad? Är själv gravid i v 37+0, skulle vara kul att komma i kontakt med någon annan från samma stad :)

• Svar på tråden Någon mer gravid karlstadbo?
  • KA91

23 år och är i ynka 16+3, men gravid och bosatt i Karlstad är jag Glad

• Ladymiss
    KA91 skrev 2014-08-10 12:30:15 följande:

23 år och är i ynka 16+3, men gravid och bosatt i Karlstad är jag Glad

Hej, vad kul :D Är det första barnet för dig och har du bott i Karlstad länge? Jag har bara bott här i ett år så jag känner inte så jättemånga här än, därför vore det så kul att få kontakt med någon! :)
  • KA91

Japp, första för mig. Är det samma för dig?
    Jag har bott i Karlstad till och från i 2 år kan man säga, men har inte heller lyckats fånga allt för stor bekantskapskrets och känner inte många blivande mammor heller. Att lära känna nytt folk är ju bara kul, och om det är en person i samma skede av livet är det ju bara ett + Glad

• Ladymiss
    KA91 skrev 2014-08-10 19:43:33 följande:

Japp, första för mig. Är det samma för dig?
    Jag har bott i Karlstad till och från i 2 år kan man säga, men har inte heller lyckats fånga allt för stor bekantskapskrets och känner inte många blivande mammor heller. Att lära känna nytt folk är ju bara kul, och om det är en person i samma skede av livet är det ju bara ett + Glad

Första barnet här med :) Hur kommer det sig att du hamnat i Karlstad och vart kommer du ifrån från början? Jag kommer från ett mindre ställe i Värmland så jag har inte flyttat alltför långt om vi säger så, men nästan alla mina vänner bor kvar i den gamla staden och det blir helt enkelt inte att man ses lika ofta.
  • Ladymiss
    Cels1us skrev 2014-08-10 18:40:23 följande:

Karlstadbo här med, dock 27 år och i vecka 21 :)

Vad kul, hej :) Är det ditt första barn och kommer du från Karlstad "från början" eller är du också inflyttad?
  • Cels1us
    Ladymiss skrev 2014-08-11 19:48:52 följande:
    Vad kul, hej :) Är det ditt första barn och kommer du från Karlstad "från början" eller är du också inflyttad?
    Hej :) Japp första barnet och inflyttad jag med men har bott här i ca 5 år nu.. fast jag känner inte så mycket folk ändå, speciellt inte några tjejer och inga gravida
  • KA91
    Ladymiss skrev 2014-08-11 19:48:10 följande:
    Första barnet här med :) Hur kommer det sig att du hamnat i Karlstad och vart kommer du ifrån från början? Jag kommer från ett mindre ställe i Värmland så jag har inte flyttat alltför långt om vi säger så, men nästan alla mina vänner bor kvar i den gamla staden och det blir helt enkelt inte att man ses lika ofta.
    Kommer från Stockholm men känner mig inte hemma i en storstad Tungan ute Min bästa tjejkompis flyttade hit för att studera och jag spendera mycket tid i Karlstad något år innan jag väl flytta. Men jag bestämde mig att satsa på Karlstad när min nuvarande sambo även bodde här och jag orkade inte pendla mer. Ville även börja studera så allt fall på sin rätta plats! Nu trivs jag dock inte superbra i Karlstad men det funkar så länge. Sen är vi nog beredda på att flytta till nya vyer Glad

Vi kanske ska dra igång en gravid-träff någon gång framöver? 
  • Ladymiss
    Cels1us skrev 2014-08-11 22:03:55 följande:
    Hej :) Japp första barnet och inflyttad jag med men har bott här i ca 5 år nu.. fast jag känner inte så mycket folk ändå, speciellt inte några tjejer och inga gravida
    Jag känner inte heller så många, arbetskamraterna såklart och lite kompisar till min sambo.. Sen bor jag granne med min syster också, men skulle så gärna vilja träffa lite andra personer som ska ha barn :) Vad gör du på fritiden, och jobbar du/pluggar?
  • Ladymiss
    KA91 skrev 2014-08-11 23:18:28 följande:
    Kommer från Stockholm men känner mig inte hemma i en storstad Tungan ute Min bästa tjejkompis flyttade hit för att studera och jag spendera mycket tid i Karlstad något år innan jag väl flytta. Men jag bestämde mig att satsa på Karlstad när min nuvarande sambo även bodde här och jag orkade inte pendla mer. Ville även börja studera så allt fall på sin rätta plats! Nu trivs jag dock inte superbra i Karlstad men det funkar så länge. Sen är vi nog beredda på att flytta till nya vyer Glad

Vi kanske ska dra igång en gravid-träff någon gång framöver? 
    Där ser man, pluggar du nu eller jobbar du? :) Kul att du hittade hit iallafall, även om du har tänkt dig att flytta vidare sen!

Ja gravid-träff tycker jag låter som en bra idé, fast jag är visserligen i vecka 37+4 så jag hinner nog få min bebis innan ;) Men det vore kul att träffa lite jämnåriga med barn tycker jag!

Kan man skicka "privata" meddelanden här på familjeliv så man kan fortsätta prata där? Försökte hitta via mobilen men jag fann inget (känner mig väldigt teknisk....... :p)
  • Cels1us
    Ladymiss skrev 2014-08-13 20:15:28 följande:
    Jag känner inte heller så många, arbetskamraterna såklart och lite kompisar till min sambo.. Sen bor jag granne med min syster också, men skulle så gärna vilja träffa lite andra personer som ska ha barn :) Vad gör du på fritiden, och jobbar du/pluggar?
    Ja precis samma här och min sambo är inte heller härifrån så vi känner inte så mycket folk. Flyttade hit för att plugga sen blev jag kvar så nu jobbar jag sen ett par år tillbaka, dudå? Nu går du ju visseligen på mammaledighet ;) Vore kul o träffas nångång om man vågar...
  • hananabanana

Jag hoppar väl in här då. Är 24 år och gravid i vecka 38+2. Men vore kul med en träff, är först i bekantskapskretsen med barn så känner liksom inte några andra mammor.

:)

• KA91

Åh blir så avis på er som föder när som helst! Sj måste man ju vänta i år och dagar känns det som Drömmer

Cels1us skrev 2014-08-14 22:31:26 följande:
    Ja precis samma här och min sambo är inte heller härifrån så vi känner inte så mycket folk. Flyttade hit för att plugga sen blev jag kvar så nu jobbar jag sen ett par år tillbaka, dudå? Nu går du ju visseligen på mammaledighet ;) Vore kul o träffas nångång om man vågar...
    Och jag tycker att man vågar träffa nya människor, och om man inte trivs i sällskapet är det ju inte hela världen i slutändan Flört
  • Ladymiss
    hananabanana skrev 2014-08-17 23:43:50 följande:

Jag hoppar väl in här då. Är 24 år och gravid i vecka 38+2. Men vore kul med en träff, är först i bekantskapskretsen med barn så känner liksom inte några andra mammor.

:)

Jag är i 38+2 idag, så då är du en dag före mig alltså ;) Har du haft några känningar att det skulle vara någonting på gång ännu?
  • Ladymiss
    Cels1us skrev 2014-08-14 22:31:26 följande:
    Jag flyttade hit för ett år sedan pga av att jag kände mig "färdig" med min gamla stad, nu jobbar jag som administratör på ett företag och trivs jättebra! Men nu är jag mammaledig, det behövs verkligen för känner mig riktigt sliten av graviditeten nu på slutet..
  • hananabanana
    Ladymiss skrev 2014-08-18 11:54:09 följande:
    Jag är i 38+2 idag, så då är du en dag före mig alltså ;) Har du haft några känningar att det skulle vara någonting på gång ännu?
    Nej men va roligt att vi låg så lika till! Jag har haft förvärkar fram och tillbaka i en vecka. Som gör ONT! Men det verkar inte vara något på g ändå, så jag har ställt in mig på mitten av September. Eller ja. Antagligen efter nyår som det känns som nu. Har du känt något än?
  • Ladymiss
    hananabanana skrev 2014-08-18 20:31:31 följande:
    Nej men va roligt att vi låg så lika till! Jag har haft förvärkar fram och tillbaka i en vecka. Som gör ONT! Men det verkar inte vara något på g ändå, så jag har ställt in mig på mitten av September. Eller ja. Antagligen efter nyår som det känns som nu. Har du känt något än?
    Håller tummarna för att det drar igång på riktigt för dig snart :) Jag har också haft ont till och från i ca fem dagar, mest på eftermiddagen och kvällen och varenda gång tänker jag "nu sätter det igång inatt!". Sen vaknar jag på morgonen och känner inte ett dugg, lika besviken varenda gång. Ställer också in mig på att bebisen stannar därinne till nyår....

Vet du om det är en flicka eller pojke? Har skickat privat meddelande till dig, lite lättare än att skriva här :)
Svar på tråden Någon mer gravid karlstadbo?