• Anonym (J82)

Orolig!!

Torsdagen 7/8 fick jag en blödning på morgonen.. Alltså 10 dagar efter ägglossning! Jag trodde då att detta var den så kallade nidblödningen. Jag plussade dagen efter på fredags morgonen 8/8. Det som jag är orolig över är att blödningen håller i. Den är ljusrosa samt knallrött då och då. Inget på trosorna men får på pappret. Jag har liksom mensvärk också :(
    Vad är detta? Kan inte minnas att jag hade detta min första graviditet. Har gjort två Clearblue digitala test som visat GRAVID 1-2.
    Om detta skulle vara missfall, kan det ändå visa positivt på testet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Orolig!!
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag tycker att det låter som en blödning under graviditet, vilket är vanligt. Dock kan man aldrig aldrig säga om det är ett missfall eller inte.  Vid missfall kan testet vara positivt uppemot 2-3 veckor efter missfallet. Så tyvärr kan jag bara råda dig att vänta och ta ett nytt test om 2 veckor. Lycka till

• Anonym (J82)

Ok!

Tack för svar! Kommer göra ett test till om någon vecka om inte blödningen slutar!

• Anonym (J82)

Hej igen!

Igår lördags gjorde jag två två test till.. Ett CB digital test pch ett ACO och ACO visade neg och CB visade positivt! Idag (måndag) gjorde jag ett test till (RFSU) och det visade negativt! Hur kan detta komma sig? Är jag inte gravid längre?

Idag är blodet borta, ytterst ytterst lite kvar!

Finns det verkligen inte något man kan göra nu än att vänta? Känns ju förjävligt! Kan man inte göra nån kontroll vaginalt?

Tacksam för svar!

/ J82

Svar på tråden Orolig!!