Gravid med rester efter missfall
Jag har en fundering. Jag har det här året haft 2 missfall. Första missfallet var i v 5+4 och det kändes absolut ingenting, utan det var bara som en vanlig mens ungefär. Mensen efter det varade bara 1,5 dag med väldigt lätta blödningar, behövde inte ens använda tampong. Blev gravid ägglossningen efter det, och fick missfall igen i v 5+4 och då gjorde det FRUKTANSVÄRT ont, jag kunde knappt andas eller sitta/stå/ligga. Jag funderade flera gånger på att ringa ambulans för så ont gjorde det. Jag blödde i kanske 1 vecka med klumpar, varvat med bruna flytningar sen kraftig blödning igen. Mensen efter det missfallet var dock kraftig, nästan störtblödningar och jag blödde cirka 1 vecka med varierande mängd.
Nu undrar jag om det kan vara så att jag hade rester kvar efter förra missfallet som gjorde att det gjorde så fruktansvärt ont med det sista missfallet? Eftersom att jag knappt hade nån mens efter det första missfallet. Är det större risk för missfall om man har rester kvar efter ett tidigare missfall?