• Sorg_85

Behöver råd- snälla

2005 fick jag barn-sedan dess lyckades jag aldrig bli gravid igen.jag har aldrig någonsin tagit något preventivmedel. Gjort två ,misslyckade ivf försök

Jag har varit hos fler gynokologer även hos ludmilla odmark från sundsvall. Läkarna säger alltid de e inget fel på mig men något måste väl vara felet. Jag är inte stressad så slappna av metoden funkar inte för mig. Jag har även provat pergotime samt clomid men inte ens de hjälper.
    Även min man är kollad o allt är som det ska!!!

I måndags va jag hos min gyn hon sa att jag hade en äggblåsa på 20 som skulle släppa ner som helst. Sedan i måndags tog jag clerblue ägglossningstest o det visar negativt!!!

Det hade varit lättare för mig om jag hade en diagnos.... Är någon i samma sits som mig.

• Svar på tråden Behöver råd- snälla
  • örnen

Hej! Jag vet inte om detta kan funka, eller om du redan gjort det men ex. Fertiliforte är en tablett för män att ta som det finns vetenskap bakom att det ökar spermierna och dess kvalitet.

Du kan samtidigt köra med munkpeppar (jag körde droppar) och folsyra.

Jag är inte i samma sits som dig men ville tipsa om detta ändå. Min man genomgick cellgifter och sedan började vi äta detta och blev gravida fort men alla är väl olika. Jag hoppas ni lyckas, vet hur längtan känns.

• Virvla

I vissa fall kan sekundär barnlöshet vara kopplat till ditt immunförsvar. Det finns några bra trådar här på FL om immunproblematik, den mest aktiva är nog "vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Jag kan annars tipsa om en hemsida där det finns mycket samlad information kring oförklarlig barnlöshet www.fertilitetsguiden.com.

Hoppas du hittar de svar du söker och att du snart får bli gravid igen!!

• Sorg_85

Men hur kan det komma sig att läkaren säger att jag har ägglossning fast alla test är negativa???

Jag har provar även munkpeppar, rosenrot o bodrottningsgele....

Ska gå in på den hemsida o kolla. Tack för tips

• örnen
    Sorg_85 skrev 2014-08-08 19:12:50 följande:

Men hur kan det komma sig att läkaren säger att jag har ägglossning fast alla test är negativa???

Ring företagen och fråga.. Jag ringde cb en gång och de var väldigt trevliga. Vad tog läkaren för test för att veta att du hade ÄL?
  • Sorg_85
    örnen skrev 2014-08-10 22:02:42 följande:
    Ring företagen och fråga.. Jag ringde cb en gång och de var väldigt trevliga. Vad tog läkaren för test för att veta att du hade ÄL?
    Det var ultraljud! Man såg det tydligt. Hon sa att Äggblåsan var 19-20 mm o skulle släppa när som helst. Sen i måndags tog jag ägglossningstest. På morgonen o kvällen p alltid negativt :(
  • Anonym (lite solsken)

Jag o min sambo är 24 år. Vi försökte bli gravida i drygt 2 år. Fick ett X och opererade bort ena äggledaren under denna tiden, så vi visste att vi kunde bli gravida tillsammans på egen hand iaf.

Har aldrig använt p-medel eller haft någon könssjukdom. Hade regelbunden mens på 30-36 dagar. Dock kom det inte så mkt blod, gjorde inte speciellt ont och den var över på 4-5 dagar.

8 månader efter Xet hade vi fortfarande inte blivit gravida. Så vi bestämde oss tillslut för att testa infertilitets akupunktur innan vi gick vidare med utredning. Behandlingen sägs öka blodflödet i livmodern så att slemhinnan i livmodern blir  tjockare o näringsrikare så ägget lättare kan fästa o växa.

Läkaren sa direkt att jag svarade bra på behandlingen. Jag gick o fick nålar 3 ggr under en cykel (1 gång i veckan) o kostade 700 kr per gång.

Efter behandlingarnas slut fick jag en jätte kraftig slemmig mens blödning (bokstavligen rann ur mig första tre dagarna) och ont som in i gjorde det också första dagarna och varade i ca 8a dagar, så något hände ju med kroppen iaf
    .

Ägglossningen efter de blev jag gravid! Total lycka!! SkrattandeHjärta

För att sammanfatta: Jag gick på behandlingar en gång i veckan i november -13, fick mens 2a december-13, hade äl runt 22 december -13, testade positivt 5 januari-14. Är nu i v 36 med bf om en månad! Solig

Har även hört om dom som inte ens fick mens, utan blev gravida direkt under behandlingen. Såklart även om dom som det inte funkade alls för. Jag är iaf helt säker på att behandlingen hjälpte mig att bli gravid. 

Kan vara värt att prova? Kolla upp innan bara så att det är någon seriös person. Jag gick till Tommy Porsli - medicin med spets i göteborg. www.tommyporsli.se 

Lycka till o hoppas på att du får ditt plus snart! 

• Anonym
    Sorg_85 skrev 2014-08-08 19:12:50 följande:

Testen är inte alls tillförlitliga, för att verkligen veta om en har ägglossning måste ägglossningen följas dag för dag med UL.
Svar på tråden Behöver råd- snälla