Första mensen efter förlossningen?
Jag blir så förvirrad av det här med avslag/ mens! Det är nu 13 veckor sen min dotter föddes, och jag har i princip haft färskt blod av och till tills för lite drygt en vecka sedan. Har varit på återbesök i vecka 2 (pga infektion, kollade med vul), vecka 6 och vecka 12 efter förlossningen och allt har sett bra ut. I vecka 12 så sa min bm att avslaget förmodligen var över men nu sen igår så blöder jag igen färskt blod. Det är ganska lite än så länge, mer som en blodblandad flytning, men vad är det? Kan det vara avslag fortfarande eller är det mensen? Min dotter helammar men hon ammar inte på nätterna så då kan det gå mellan 5-8 timmar mellan amningen på kvällen och första amningen på morgonen, vilket min bm sa kunde göra så mensen kom igång snabbare. Jag har som pyttelite mensvärkskänningar tycker jag och hade det i förrgår också. Är lite orolig eftersom jag badade i sjö för två dagar sedan för första gången efter förlossningen då jag trodde avslaget var över. Någon som vet hur man vet om det är mensen eller avslaget?