Pappan försöker blåsa mig på min föräldrapenning
Vi var under socutredning, under vilken jag genomgående mådde pissdåligt, så dåligt att jag blev utskriven från utredningshemmet/behandlingshemmet jag, pappan och barnet var på.
Det bestämdes att pappan skulle bo i familjehem med barnet men han fick igenom att flytta hem till sig.
Han började då ta ut föräldrapenning retroaktivt 7 dagar i veckan, och dessa är nu slut.
Nu till saken, han försökte tvinga på mig att skriva på ett papper om att avstå dagar till honom. Något jag självklart inte gått med på. Barnet är nu ett år och vi hade faktiskt planerat inskolning då han tyckte att det var såå tråkigt att sitta hemma med barnet. Dessutom är barnet väldigt socialt och utåtriktat så vi ville ge det en chans.Tilläggas bör är att jag inte får ha barnet hos mig just nu, soc påstår att barnet kan ta allvarlig skada av mitt mående.
Och om han vill stanna hemma med barnet finns det ju inget hinder för att ansöka om vårdnadsbidrag. Dessutom har han gott om pengar.
Nu när jag kollade på Försäkringskassans hemsida är det tydligt att han har skickat in pappret med falsk namnteckning. Det står under "min föräldrapenning" att pappan har YTTERLIGARE 180 dagar.
Kan han förvänta sig en påföljd för detta?