• Anonym (Se hit!)

Missbrukare

Ni missbrukare av alla de slag, titta hit! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 13:31
    Syftet med tråden är alltså att alla som har någon form av missbruk kan prata av sig här. Vad missbrukar du, varför/hur hamnade du i det, hur påverkar det dig och dina relationer, hur länge har du missbrukat, hur ofta missbrukar du och vad har du tagit till för åtgärder att försöka sluta (om några), t.ex!

• Svar på tråden Missbrukare
  • Anonym (Kille)

Jag är missbrukare! Jag missbrukar livet sitter i soffan och orkar/vill inte göra något.
    Jag behöver hjälp med att hitta glädjen i livet igen men jag tar inga droger.

• Anonym (Se hit!)
    Anonym (Kille) skrev 2014-08-07 20:25:39 följande:

Jag är missbrukare! Jag missbrukar livet sitter i soffan och orkar/vill inte göra något.
    Jag behöver hjälp med att hitta glädjen i livet igen men jag tar inga droger.

Ok, fan när du lägger ut det på det sättet så är jag redo att hålla med. Missbrukar också livet. Vill inte, orkar inte, ingen motivation, kan inte se glädje i nånting. Allting är bara jobbigt. Varför?
  • korralin

...vad är syftet med denna tråd eh? 

de tål lite bly i nackarna, ja, vi ska beväpna oss
  • Anonym (Kille)

Har du varit ute för något tragiskt?

• Anonym (ej missbrukare)
    Anonym (Se hit!) skrev 2014-08-07 20:21:16 följande:
    Ni missbrukare av alla de slag, titta hit! 

Ej missbrukare, men tittar hit ändå, men fattar nada med tråden.

Kan du utveckla i vad du vill med din trådstart.

Om inte kanske du borde fundera på att kontakta en moderator och radera tråden.

• Anonym (..)

en missbrukare erkänner oftast inte att dom är det. Så blir svårt att hitta nån som skriver här. Min bror är dock missbrukare.

• Anonym (många)
    Anonym (Se hit!) skrev 2014-08-07 20:43:06 följande:
    Ok, fan när du lägger ut det på det sättet så är jag redo att hålla med. Missbrukar också livet. Vill inte, orkar inte, ingen motivation, kan inte se glädje i nånting. Allting är bara jobbigt. Varför?

Det går inte under att missbruka livet, det går under namnet depression.

Noll ork, noll livsglädje, noll motivation, noll ambition, allt känns bara som smärtsam plikt man oftast skiter i och försummar större delar av livet.

Min lösning på det är cannabis och alkohol, kommer igång direkt och med glädje börjar göra det som ska göras.

En liten skamlig folksjukdom man inte ens vågar yttra offentligt, man ska bara fungera och högprestera i vårt samhälle.
    Hade varit en smula bättre med fungerande vård och att folk inte skulle skämmas för sina problem utan hantera dom.

• Anonym (Se hit!)
    Anonym (många) skrev 2014-08-09 10:01:45 följande:

Det går inte under att missbruka livet, det går under namnet depression.

Noll ork, noll livsglädje, noll motivation, noll ambition, allt känns bara som smärtsam plikt man oftast skiter i och försummar större delar av livet.

Min lösning på det är cannabis och alkohol, kommer igång direkt och med glädje börjar göra det som ska göras.

En liten skamlig folksjukdom man inte ens vågar yttra offentligt, man ska bara fungera och högprestera i vårt samhälle.
    Hade varit en smula bättre med fungerande vård och att folk inte skulle skämmas för sina problem utan hantera dom.

Sant. Dricker också alkohol och i början var det enda gångerna ja kunde ha roligt, men numera så får jag väl mest bara ångest av det men dricker ändå för att kunna slappna av. Få gånger som jag upplever någon slags eufori längre. I dagens läge kan ja dricka till jag stupar. Eller, stupar gör jag eg aldrig, spelar ingen roll hur mkt jag dricker, jag är ändå uppe men jävligt full. Förut fick jag också mer energi att göra saker när jag drack, men nu är det oftast snarast tvärtom.
  • Anonym (Se hit!)

Syftet är väl att folk ska kunna prata av sig om sitt missbruk, oavsett vad de missbrukar. Startade tråden när jag var full så orka inte direkt skriva mer. 

• Anonym (Se hit!)
    Anonym (Kille) skrev 2014-08-07 20:54:34 följande:

Har du varit ute för något tragiskt?

En massa. Du då?
  • Anonym (ej missbrukare)
    Anonym (Se hit!) skrev 2014-08-09 16:11:02 följande:
    Syftet är väl att folk ska kunna prata av sig om sitt missbruk, oavsett vad de missbrukar. Startade tråden när jag var full så orka inte direkt skriva mer. 

Kanske du skulle göra ett TS-tillägg om vad du vill.

Där behöver du inte skriva om nåt, utan bara tillägga.

• Anonym (Se hit!)
    Anonym (ej missbrukare) skrev 2014-08-09 22:51:33 följande:

Kanske du skulle göra ett TS-tillägg om vad du vill.

Där behöver du inte skriva om nåt, utan bara tillägga.

Consider it done :)
Svar på tråden Missbrukare