• Anonym (Hoppet lever)

Fick ett tidigt missfall idag :(

Ja som rubriken lyder, så fick jag idag ett tidigt missfall. Jag var i vecka 5+4. Så himla sorgligt. Okej var inte gravid länge men ändå. Men man hann ändå känna av graviditeten. Spänningar i livmodern, ömmande bröst och illamående. Man hinner drömma om barnet som ska komma, även fast man vet att det kan sluta med missfall. Har tyvärr på senaste tiden haft en del tidiga missfall, kanske betor på åldern, jag är 39 år snart 40. Har 2 barn sedan tidigare, men drömmer om en sladdis. Det kanske bara blir en dröm. Ville bara skriva av mig lite och hoppas på lite uppmuntrande stöd, någon som har varit i liknande situation och där det slutat lyckligt. Kan tillägga att jag blivit diagnosticerad med tarmbakterier i underlivet som jag inte fått bukt med. Kan det vara det som gjorde att jag fick missfall? Att jag har bakterier i underlivet?

• Svar på tråden Fick ett tidigt missfall idag :(
  • Anonym (ja)

Till 99% är det pga bakterierna.

• Alvisen76

Missfall kan bero på vad som helst. Dock kan jag inte tänka mig att det är hopplöst. Jag är 38 år och har samma dröm, en liten till. Jag fick också ett missfall precis. Haft två stycken tidigare med. Ett par tidigare innan sista barnet.

Jag tänker inte ge upp. Gör inte det du heller. Så länge vi kan bli gravida, finns det hopp

Har du fått hjälp av vården ? Jag ska bli kallad snart för att prata om missfallen. Jag tänker tigga om progesteron.

Vad är det för tarmbakterier ? Själv bär jag på gbs i graviditet.. varje gång.

• Anonym (Hoppet lever)

Känns som om det är bakteriernas fel. Åh kommer inte ihåg nu vad dom heter. Men jag har ett besök hos Gyn om en vecka igen. Hoppas att jag får den hjälp jag behöver så jag blir av med bakterierna någon gång. Har haft dom i ca 7 månader nu. Men fick tyvärr inte rätt diagnos från början. Det tog 5 månader.  Alvisen76, nä tänker inte ge upp hoppet, men nu känns det jobbigt...

• Alvisen76

Hoppas du blir av med bakterierna. Förstår att det känns jobbigt nu. Att få missfall är nog mitt livs värsta upplevelse. Det är verkligen som att få alla sina drömmar krossade. Allt känns så tomt och tungt.

För att orka med, försöker jag blicka framåt mot nya försök att bli gravid. Mitt mål är att bli gravid igen innan årsskiftet.

Det är inte försent för oss åldersmässigt

• Anonym (Hoppet lever)

Är nog helt övertygad av att det var bakterierna. Fick en sådan hemsk smärta i hela underlivet och magen. Den klåda som jag bara kände där nere förrut, vandrade nu uppåt och kändes som om den var i hela livmodern med mycket smärtor. Funderade ett tag på att åka in akut.

Svar på tråden Fick ett tidigt missfall idag :(