• MissMf

Få 11 veckors att somna tidigare?

Kan man ändra dygnsrytmen på en 2 månaders? Han somnar runt 23-00 o vaknar en gång runt 3.30-5.30 och är vaken 1/2-2h sen sover vi till ca 8-11 på morgonen. Har försökt att tvinga mig upp runt 8 när han vaknar i hopp om att han skulle somna tidigare på kvällen men han tig en extra lång tupplur runt lunch och sov små korta lurar på kvällen. När det har varit semester har det ju inte spelat så stor roll men nu när sambon jobbar vill jag gärna att vi ska lägga oss samtidigt. Bebis somnar bara av bröstet eller när han ligger på pappa. Så kan man skjuta lite så han börjar somna tidigare? Kan det funka att börja gå upp tidigare? Utan att väcka bebis såklart.

• Svar på tråden Få 11 veckors att somna tidigare?
  • Drottningen70

Nej. Bebisen naturliga rytm är skitdumt att börja manipuler med. Särskilt när barnet redan sover så bra. En unge med sömnstörningar lär knappast gör nåt gott för ER familj. Tacka du din lyckliga stjärna för att du fått en bebis som sover så bra och i så pass långa nattblock

• MissMf
    Korpen skrev 2014-08-06 22:59:35 följande:

En sån liten har sina rutiner.... inget du kan ändra på.

Jo jag vet det egentligen o jag e sjukt tacksam att han sover så bra på natten. Men vill ju bara få somna liiiite tidigare :p önska kan man ju :p
  • isolande

Runt 4 månader brukar vissa, inte alla, börja få lite mer rutiner i sömnen. 11 veckor är ingenting, håll ut så reder det sig av sig själv så småningom.

• MissMf
    isolande skrev 2014-08-06 23:07:30 följande:

Runt 4 månader brukar vissa, inte alla, börja få lite mer rutiner i sömnen. 11 veckor är ingenting, håll ut så reder det sig av sig själv så småningom.

Tack :) jo jag vet väl de egentligen :p hopades bara lite. Men de e inte så hemskt. Lite trist o sitta uppe när sambon tvärdäckar bara :p
Svar på tråden Få 11 veckors att somna tidigare?