• Liiinis

Ägglossning efter missfall

Hej!
    I mitten av juli fick jag ett tidigt missfall i v.5. Jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida igen så snart som möjligt. Jag har senaste veckan använt ägglossningsstickor för att se om de ger något utslag vilket de hittills inte har gjort. Enligt en app skulle jag, om jag räknar missfallet som mens, haft äl i söndags.

Nu till min fråga. Det verkar ju som att min äl uteblir denna månaden, vilket kanske inte är konstigt vid missfall (?) men finns det någon chans att den kommer senare än normalt men ändå innan nästa mens? Eller skulle den isåfall kommit ca 2v efter mensstart och annars inte alls?

Hoppas du förstår min luddiga fråga :)
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Efter ett missfall kan äl dröja 6-8 veckor innan den kommer. Ha samlag varannan dag för att alltid ha spermier redo vid en äl. Lycka till

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Efter ett missfall kan äl dröja 6-8 veckor innan den kommer. Ha samlag varannan dag för att alltid ha spermier redo vid en äl. Lycka till

• Liiinis
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-08-10 13:20:06 följande:

Tusen tack för svaret! :)
  • Liiinis
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-08-12 15:24:12 följande:

var så lite så

Får jag passa på att ställa en lite fråga till :)

Jag har sedan missfallet från och till men nästan varje dag haft som väldigt svag mensvärk. Kan det ha något med missfallet att göra eller vad tror du att det kan bero på? Bör jag söka för det?

Jag är lite orolig för att det ska vara något kvar som inte kom ut med blödningen men visst borde det inte ha funnits så mycket att få ut när missfallet skedde redan i V.5?
  • Liiinis
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-08-18 14:08:13 följande:

Var sitter det onda? har du feber? hur ont har du på en skala av 1-10?

Jag skulle gissa på att det var i livmodern som det onda satt. Har inte haft någon feber vad jag har känt av iallafall. Inte jätteont men lite mest hela tiden, kanske en 3:a-4:a.

Nu har det dock ändrat sig lite. Jag fick ägglossning i fredags och efter det har jag knappt haft ont mer. Vet inte hur det hänger ihop riktigt. Kan det ha något samband?
  • Liiinis

Sen 2-3 dagar är molvärken tillbaka igen. Dock inte lika stark och den kommer och går lite under dagen. Hoppas såklart på att det kan vara ett grav-symtom nu men jag tror inte så starkt på det =/

• Liiinis
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-08-25 20:23:39 följande:

Det kan ha varit ägglossningssmärta pga en hormonell rubbning av missfallet. Oroa dig inte

Tack för ditt svar! :)

Man oroar sig ju så lätt. Tycker det är lite lustigt att det sitter i än, speciellt på morgnarna, när jag är på ÄL+10 men det är säkert bara jag som är nojig.
Svar på tråden Ägglossning efter missfall