• Hobbyarkitekt

Ian eller Emil?

Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ian eller Emil?
  • fluu

Emil! Bra, gångbart, lite busigt, men ändå seriöst på vuxen. Ian är det egentligen inget större fel på i sig, men jag tänker bara på Ian Wachtmeister Kräks

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mynona)

Ian är definitivt snyggare och bättre! riktigt coolt namn!

• Anonym (Jana)

Emil! Ian har lite amerika-varning, Jan är ju det svenska namnet.

• Hobbyarkitekt
    Anonym (Jana) skrev 2014-08-06 18:55:31 följande:

Emil! Ian har lite amerika-varning, Jan är ju det svenska namnet.

O M G, NOOOOOO!!! Amerika-varning! Shit! Att jag inte tänkte på det. Riktigt illa! Amerikaner! Usch! Sådana vill man inte ha med att göra - absolut inte bli influerade av! Nej, nej, nej! USA är ju sååååå fel!
  • fluu

Jag tänker mer "brittisk-varning" om något i så fall...

• Anonym (Jana)
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-06 19:20:54 följande:

O M G, NOOOOOO!!! Amerika-varning! Shit! Att jag inte tänkte på det. Riktigt illa! Amerikaner! Usch! Sådana vill man inte ha med att göra - absolut inte bli influerade av! Nej, nej, nej! USA är ju sååååå fel!

Jag antar att du är medveten om att nyimporterade amerikanska/engelska namn är mycket vanligare i vissa grupper i samhället än i andra? Men om det känns rätt för dig, så gör du självklart som du vill.
  • fluu
    Anonym (Jana) skrev 2014-08-06 19:32:34 följande:
    Jag antar att du är medveten om att nyimporterade amerikanska/engelska namn är mycket vanligare i vissa grupper i samhället än i andra? Men om det känns rätt för dig, så gör du självklart som du vill.
    Och Ian tillhör inte heller "trashnamn". Se bara på Wachtmeister. Snarare åt "snobbhållet".
  • Cariol

Jag skulle snarare säga att det svenska namnet för Ian är John/Johan och inte Jan. Jag tycker Ian är ett jättefint namn och det funkar dessutom bra att resa med (Emil kan vara svårare för andra länder att förstå).

• fluu
    Cariol skrev 2014-08-06 19:35:12 följande:
    Jag skulle snarare säga att det svenska namnet för Ian är John/Johan och inte Jan. Jag tycker Ian är ett jättefint namn och det funkar dessutom bra att resa med (Emil kan vara svårare för andra länder att förstå).
    Emil finns i många, många länder. Det är på intet sätt nordiskt. Funkar fint. Jag känner en amerikansk Emil(som inte var ensam om sitt namn i sin skola), en fransk Emil, en polsk, en ungrare osv...
Svar på tråden Ian eller Emil?