Gå över till ersättning, vilken vid mycket gasig mage?
Vår gosse blir strax 4 månader. Han helammas i princip, fick ersättning enstaka gånger första veckorna då han var skrikig och vi tänkte han var hungrig. Senaste veckorna har vi provat på kvällen ibland med förhoppning att han ska sova bättre. Fördelen med detta känner jag är att han accepterar flaskan (det gjorde inte dottern).
Han har gasproblem oavsett om han fått ersättning (Babysemp 1) eller ej.
Han sprattlar och kvider och stånkar för små små fisar på natten och bröstet är det enda som stillar honom, därav har det senaste tiden blivit att han vaknar om han inte har bröstet i munnen.
Dock känner jag att problem nummer ett är gaserna och inte att han bara finner tröst i bröstet. Så jag vill gärna lösa magproblemen så snart som möjligt så jag får sova lite bättre. Han somnar själv i spjälsäng varje kväll och dagtid så det är inga problem att han måste ha bröstet. På natten blir det så eftersom vi somnar ihop vid amning...
Aja, vilken ersättning ska vi använda om jag nu ska sluta amma. Jag har ammat i 4 månader och tänker att jag trappar ut den nu och börjar ge flaska. Det känns sent att börja lägga om kosten.
Fortsätta med Babysemp 1? Prova Lemolac? Nan Ha? Nan sensitive? Finns ju ett gäng!
Kulmen kom senaste dygnet. Detta har fått mig att fundera över vad problemet egentligen är.
Jag är själv laktosintolerant (sedan vuxen ålder) men igår blev det glass två gånger, creme fraischesås, brieost, yoghurt, jag lider ju inte av att få i mig det.
Dessutom fick soenn i sig mer ersättning än vanligt, 135 ml. Och denna natt har varit värst! Pga vad jag åt igår eller pga att han drack så mycket Babysemp?
Har ju läst mig till att laktosintolerans hos de små är ovanligt...
Tänkte iaf sluta med de värsta laktosfällorna för mig och slute slarva ;) och prova ny ersätttning till honom, och ge flaska vart annat mål.
Vilken ersättning?