misshandlande man träffa barn?
Låt oss göra en väldigt lång historia kort.. Jag lämnade min man för grov misshandel kort efter våran gemensamma dotter fötts. Idag är hon snart 1 år och han har aldrig haft umgänge med dottern efter att vi separerade. Jag har ensam vårdnad och beslutade att det lämpligaste vore att han inte skulle få träffa dottern på grund av att han ett flertal gånger varit centimetrar ifrån att slå henne. Han har även hotat om att föra ut henne ur landet, slå henne i framtiden m.m.
Idag ligger väldigt många hot över oss, exempelvis att han ska döda mig. Nu har jag och dottern bosatt oss på hemlig ort med skyddad identitet.
Dotterns pappa har nyligen öppnat upp vårdnadstvister om att få träffa dottern i inlåst rum på familjerätten. Fick idag ett brev från min advokat som var kopierat från ett brev dotterns pappa skickat där det stod att han mycket gärna ville träffa dottern på våra villkor osv. Jag är så osäker på om jag gör rätt genom att sära på dem? Han är våldsam och jag är rädd för min dotters säkerhet. Men samtidigt har han ju aldrig gjort min dotter illa.. Tycker ni jag gör rätt? Eller ska han få träffa dottern under övervakning? Det är ju på mitt ansvar som ensamstående mamma att se till att dottern alltid är i säkerhet, och jag är osäker på om hon verkligen är det även om umgänget sker på inlåst rum. Ursäkta om jag skriver lite sluddrigt, fråga gärna om det är något ni inte förstår.