• bf2014

Läckande blöjor, någon som vet varför?

Hej!
    Sonen väger snart 8,5 kg och vi använder pampers blöjor, som har fungerat bra tills nu i sommar. När han bajsar läcker det nästan alltid utanför. och på nätterna är det alltid kiss i sängen.
    Vi har storlek 3.  (4-9 kg) är det dags att gå upp en storlek? är det därför de läcker? tror det är newborn vi kör på fortfarande. det finns ju  massor av olika blöjor känns det som, active fit osv  
    Läste någonstans att en up & go blöja är bättre nattetid?

Erfarenheter någon? 

• Svar på tråden Läckande blöjor, någon som vet varför?
  • Edvina

Du ska definitivt gå upp i strl!! Om det inte skulle fungera mot förmodan, byt till ett annat märke och prova.

• bf2014

misstänkte nästan det.. får helt enkelt testa att byta upp oss en storlek!

• Soffan

Vi hade Pampers baby dry +4 när våran son vägde så mycket. Dags att byta storlek!

Nu 10kg och nr5. :)

• MissErabel

Min erfarenhet är att blöjorna inte håller särskilt tätt när man är på "sista kilot" liksom. Sen är det förstås olika passform för olika bebisar, men just blöjor som har funkat innan, är garanterat dags att gå upp en storlek.

• Edvina

Precis! Man kan gott och väl ligga i det nedre viktintervallen. Särskilt om bebisen har lite knubbiga lår, då sluter det tätt ändå trots att blöjan är lite stor. När de börjar med välling på kväll/natt blir det mkt kiss i blöjan och jag har aldrig bytt nattetid om det inte skulle läcka då eller kommit bajs. Up & go är bättre dagtid, de rymmer inte lika mkt kiss som vanliga blöjor och läcker därmed mer tycker jag.

• bf2014

Okej tack för era svar! nu köpte jag pampers baby dry 7-18 kg. (nr 4) är tydligen bra nattetid

Svar på tråden Läckande blöjor, någon som vet varför?