• Anonym (Ledsen)

Fler som känner att dom aldrig blir gravida?

Jag känner mig så ledsen och nedstämd då jag har sån barnlängtan igen (har en son på 2,5 år) vi försökte i 1,5 år innan pojken kom till och nu har vi hållt på sen pojken var 1 år men det blir inget :( jag längtar så mycket efter att få bli gravid igen och få ett syskon men inget händer.. Jag behövde få skriva av mig för man har som ingen att ventilera med. Ursäkta att allt sitter ihop, skriver från mobilen.

• Svar på tråden Fler som känner att dom aldrig blir gravida?
  • Anonym (DS)

Vet ni varför det tog sådan tid?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (DS) skrev 2014-08-04 08:25:25 följande:
    Vet ni varför det tog sådan tid?

Dom hittade vätskefyllda blåsor i äggstockarna så det beror nog på de :(
  • lantisen02

Sök hjälp, hos din gynekolog el barnmorska.

vi hade svårt att bli gravida med vår son. Tog 2 år. Vi fick hjälp, jag fick äta pergotime pga låg gulkroppshormonhalt.

Nu planerar vi syskon och vi tänker söka hjälp om de inte tar sig , dock har vi bara försökt två ggr denna gång.

• Anonym (Enya)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-08-04 17:04:55 följande:

Dom hittade vätskefyllda blåsor i äggstockarna så det beror nog på de :(

Alltså äggblåsor?
    Det finns saker man kan göra för att förbättra fertiliteten, både själv och med medicinsk hjälp. Vänd dig till din gynekolog, inte din barnmorska.

I övrigt känner jag som du. Jag har två mirakel som jag har fått trots min fertilitetsnedsättning. Men nu har vi försökt få trean i ett år och det går bara inte.

Vi har provat alla medicinska möjligheter som står oss till buds och ingenting fungerar. Det känns hopplöst att vara utelämnad åt min egen trasiga kropp.

Svar på tråden Fler som känner att dom aldrig blir gravida?