• Anonym (PCOS)

Få operation för pcos??

För ca 2,5 månad sedan fick jag reda på att jag har pcos, massa cystor i äggblåsan.. Dom hittade ca 15 st i varje.. Men dom ville inte göra något utan sa bara att jag skulle gå ner i vikt.. Men när man har pcos så kan man ha svårt att gå ner och det har jag.. Försökt i flera herrans år. Kan jag begära att dom ska operera bort dom där? För jag är jätte orolig och vill så gärna bli gravid men har svårt med de.

• Svar på tråden Få operation för pcos??
  • Anonym (Li)

Man opereras inte om man har pcos. Man har förstorade äggblåsor, är egentligen inte cystor.

Att du har svårt att gå ner i vikt...måste man så måste man. Disciplin! Jag har aldrig haft regelbunden mens och antagligen ingen äl alls. Började med lchf i feb. Nu har jag regelbunden mens och har gått ner 13 kg. Det finns inga ursäkter! Pcos är en relativt lindrig diagnos och de flesta får barn med den hjälp de kan få. Om de säger att du borde gå ner i vikt tycker jag att det är en bra ide!

• Anonym (PCOS)

Det står tom cystor på 1177 hemsida sedan sa läkaren och barnmorskan jag träffade att det kallades på cystor.. Du tror inte jag har försökt att gå ner i vikt? Sedan har jag alltid haft svårt att gå ner i vikt.. Sportat hela uppväxten och som vuxen ålder men gick aldrig ner i vikt.

• Anonym (Li)

Tror mest att det är kosten du måste lägga om. Lchf, säger det igen, lchf!

Hade det varit riktiga cystor hade du haft cancer. Inom pcos heter det cystor...vet också att de säger det men det kallas bara så.

• Anonym (PCOS)

Dom sa oxå att jag hade pcos!! Sen lchf är en kost jag inte kommer använda mig av. Sen kosten har jag lagt om miljarders gånger känns det som men inget händer.

• Anonym (Wildrat)

LCHF hjälper mot både övervikt och pcos. Det är felaktiga hormoner som ger dig dina problem och LCHF rättar till dem. Vissa blir helt symptomfria men alla märker av förbättring. Men det är klart att det är bättre att må dåligt, då har man ju alltid tycka synd om sig själv.

• Anonym (Li)

Jag har också pcos. Jag har fått två barn med hjälp. Som jag skrev innan. Har nog aldrig haft egen äl. Fick Pergotime som hjälp för att få barn.

Kolhydrater ställer till det för oss med pco el pcos. Tro mig. Hade jag testat lchf när vi försökte få barn hade jag kanske sluppit alla år av försök. Som sagt lchf för någon med pcos handlar inte bara om viktminskning. Endast viktminskning kanske inte gett mig regelbunden cykel. Men en kombination av viktnedgång och lchf har gjort just detta.

Vet att det kan ta emot... Men, tror du inte att det är värt att testa?

• Mor Maria

Kan inte annat än hålla med övriga här. LCHF är rena mirakelkuren mot pco/pcos. Ge det en chans, din kropp kommer att tacka dig på mer än ett sätt!

• Ingrediensen

Man har kommit fram till att insulinresistens är problemet för pco, därför är det så lite kolhydrater som möjligt som gäller för pco:are (kolhydrater blir till socker när det bryts ner i kroppen, och därför höjs blodsockret och insulin behövs). Dvs typ LCHF kost.

Vill man ha hjälp av läkarkåren kan du vara hjälpt av Metformin, en medicin som minskar kolhydraternas effekt (oftast går det inte att äta så mycket kolhydrater då). Men opererar gör man aldrig. Det är inga cystor som man trodde från början utan det är äggblåsor.

Svar på tråden Få operation för pcos??