• annasofiejansson

sugteknik

Hej!

Min bebis har från början haft en väldigt bra sugteknik. Däremot har vi nu emellanåt tvingats ta till napp för att försöka lugna honom då man inte hela tiden kan ligga vid bröstet. Tycker mig märka att sugtekniken försämrats - kan det stämma? Och vad kan man göra åt detta?

• Svar på tråden sugteknik
  • Cheriiie

Vet inte hur gammal din bebis är men de säger ju att amningen ska fungera ordentligt innan man ger napp/nappflaska. Nappen liknar ju inte bröstvårtan och sugtekniken försämras. Det sa de till mig på BB i alla fall. Ta bort nappen ett tag och se om det förändrar sig. :) lycka till! Hoppas det löser sig för dig/er.

• annasofiejansson

Han är 17 dagar. Och som sagt innan vi började med nappen gick amningen bra. . Går väl fortfarande bra men känns son hans teknik stundtals har ändrats. Kan ju bero på att han inte alltid suger för att han är hungrig

• Cheriiie

Mjo, försök se till att amningen sitter 100% innan du ger nappen annars är väl risken den att din son inte får i sig ordentligt pga sämre sugteknik. :)

• Dasha

Egentligen säger de väl att man ska vänta i 60 dagar innan man introducerar napp.. just pga sugtekniken. Jag vågade inte introducera nappen före 60 dagar iaf.

Du ska kanske återgå till endast anmingen än så länge?

Svar på tråden sugteknik