• JohannaWidarson

tips om nyfödd!!

Hej!

Jag har en son som är 10 dagar, och undrar hur era/ert barn är med maten?
    Jag ammade dom 4 första dagarna, och övergick sedan till ersättning, först åt han NAN 1 PRO, och sov och åt med ca 3-4 timmars mellanrum, efter 3-4 dagar med det, så började han bli gnällig såfort han va vaken, han skrek väldigt sällan, mer gnällde. Och ville äta heeeela tiden, och de va aldrig "små" portioner, och han bajsar nästan varje gång han ätit, och de ser fint ut. Men det e precis som han inte blir mätt, o han började krysta precis som han skulle bajsa, hela tiden. Så jag bytade till NAN HA 1. Jag själv är mjölk känslig, så tänkte han kanske fått de med sig, nu äter han lite mindre och inte lika ofta, o verkar mer nöjd, men sover inte lika ofta dock. Undrar om någon haft liknande bebisar, och om de e något som e fel när han vill äta hela tiden o bara gnäller. Kom gärna med tips och råd!

Mvh :)

• Svar på tråden tips om nyfödd!!
  • Fifi V

Sån liten bebis och med sånt väder ute, klart han är hungrig och behöver mycket vätska, mata hen så fort hen är hungrig, helt enkelt. Sen skriver du inte hur mycket du ger hen heller?

• Natulcien

Bebisar äter ju inte exakt lika mycket hela tiden. Ibland har de ju tillväxtperioder då de vill äta, i princip, hela tiden.

• liol1973

Om det blev bättre med NAN HA kanske han behöver helt mjölkfri ersättning. Kolla med BVC om ni kan få en provburk.

Althera, pepticate, profylac är alla vasslebaserade, nutramigen är kasseinbaserad. Proteinet på dessa är sönderdelat så smått att kroppen inte ska känna igen det, men vissa barn reagerar ändå på dem och behöver en på helt fria aminosyror. Ibland behöver man alltså prova några innan man hittar en som fungerar.

• JohannaWidarson
    Fifi V skrev 2014-08-04 15:21:13 följande:

Sån liten bebis och med sånt väder ute, klart han är hungrig och behöver mycket vätska, mata hen så fort hen är hungrig, helt enkelt. Sen skriver du inte hur mycket du ger hen heller?

Han äter 100ml när han äter som mest,och kan ibland vara mer hungrig efteråt, men aldrig under 50 ml iaf.
  • JohannaWidarson
    liol1973 skrev 2014-08-04 16:13:08 följande:

Om det blev bättre med NAN HA kanske han behöver helt mjölkfri ersättning. Kolla med BVC om ni kan få en provburk.

Althera, pepticate, profylac är alla vasslebaserade, nutramigen är kasseinbaserad. Proteinet på dessa är sönderdelat så smått att kroppen inte ska känna igen det, men vissa barn reagerar ändå på dem och behöver en på helt fria aminosyror. Ibland behöver man alltså prova några innan man hittar en som fungerar.

Jo NAN HA gav bättre resultat, han kan fortfarande äts ofta, vissa tider på dygnet, men verkligen skillnad. Pratade med BVC, o vi skulle få en burk på torsdag när vi ska dit, o se om de gör någon skillnad!
Svar på tråden tips om nyfödd!!