• Murriz

Ensamhet

Hej.

Jag har kommit ur ett missbruk som pågick i över 13 år nu är jag 31.

men nu sitter man hemma helt utan någon att umgås med eller prata med inga vänner kvar , de vänner man hade förut har man insett att inte va riktiga vänner.
    den ända jag kan prata med är morsan som är min ända släkting här..

nu känns det som ensamhetet håller på att bryta ner en, vet inte hur jag skall få kontakt med folk, har ett jobb där vi bara är 2 personer och den andra är mycket äldre en mig. träffar jag någon annars så vet jag knappt vad man ska prata om ..

vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för att träffa någon tjej till exempel, annars bara nya vänner ... 

om någon har något tips på hur man ska lyckas komma i kontakt med folk skulle det uppskattas....

Tack!

• Svar på tråden Ensamhet
  • jaghopparhögt

Jag hade liknande som dig för flera år sen. Kan väl inte direkt något råd eftersom det var lite annorlunda för mig och allt mest skedde av en slump. Men det jag gjorde även om det var planerat var att skaffa mig en hobby som jag satsade allt på.

• Murriz

jo har nog tänkte på en hobby, vet inte riktigt vad det skulle vara ännu bara.
    har alltid haft datorer som hobby och det är ju inte direkt en social grej...

sen bor jag på ett väldigt litet ställe finns inte allt för mycket att göra här.

tack för svaret i alla fall 

• jaghopparhögt
    Murriz skrev 2014-08-02 23:22:20 följande:

sen bor jag på ett väldigt litet ställe finns inte allt för mycket att göra här.

Datorer var min hobby med( och är fortfarande) men jag lärde känna hundratals människor pga det. Lärde mig ett yrke och startade ett företag. Bodde också i en liten stad på den tiden.
    Kände en person, var hatad av ett dussintal. Hade precis suttit en volta på ett år och hade aldrig jobbat, kom till en stad jag inte kände en person i, men det gick bra :)
  • Anonym (mee)
    Murriz skrev 2014-08-02 23:22:20 följande:

Gillar du online dataspel och så kan du ju börja med att spela lite med folk?
    SOm någon annan skrev är det bra att satsa på någon hobby, gärna där man träffar andra med samma intresse. Då kommer du ju automatiskt träffa pesoner som gillar samma saker och som du har något gemensamt med.

Du kan inte tänka dig att flytta då? Starta om någon annanstans?
  • Murriz
    jaghopparhögt skrev 2014-08-02 23:27:42 följande:
    Datorer var min hobby med( och är fortfarande) men jag lärde känna hundratals människor pga det. Lärde mig ett yrke och startade ett företag. Bodde också i en liten stad på den tiden.
    Kände en person, var hatad av ett dussintal. Hade precis suttit en volta på ett år och hade aldrig jobbat, kom till en stad jag inte kände en person i, men det gick bra :)
    Starkt jobbat, Hoppas jag också någon dag kan nå samma mål , satt också inne en vända på 8 månader kom ut hamna tillbaka till samma liv man hade före med tröttna.. nu när man en gång lyckats sluta med allt så kändes det bra ett tag men sen började panik attakerna nu försöker man överleva det... det har ju gåt helt okej.

har tänkt en del på en hobby men kan inte komma på något som jag skulle vara intresserad av... känns också som man måste lära sig snacka på nytt man möter någon och sitter tyst bara allt man hörde för var "planer,droger,historier" så vet fan inte va jag ska sägga knapt.....
  • zitaplita

Hej
    Gå med i Happy Panncake ..Nätdejta..Skriv o njut..Kanske med tiden du hittar någon du vill träffa..Värt ett försök..Lycka till...

• jaghopparhögt

Citypolarna och Happy Panncake måste vara det sämsta råd man kan ge till någon som vill ha nya vänner och som bor i en liten stad :D

• Anonym (citypolarna)

Det är inga dåliga råd! Det får väl ts avgöra! Ett annat tips är aktivitetssidan.se
    Det ena kan ge det andra.

• zitaplita
    jaghopparhögt skrev 2014-08-08 22:37:35 följande:

Citypolarna och Happy Panncake måste vara det sämsta råd man kan ge till någon som vill ha nya vänner och som bor i en liten stad :D

Lägg av!Varför skulle det vara ett dåligt förslag.Någonstans måste man ju börja.!Elller hur???
  • styggavargen
    Murriz skrev 2014-08-02 21:47:33 följande:

Hej.

Jag har kommit ur ett missbruk som pågick i över 13 år nu är jag 31.

men nu sitter man hemma helt utan någon att umgås med eller prata med inga vänner kvar , de vänner man hade förut har man insett att inte va riktiga vänner.
    den ända jag kan prata med är morsan som är min ända släkting här..

nu känns det som ensamhetet håller på att bryta ner en, vet inte hur jag skall få kontakt med folk, har ett jobb där vi bara är 2 personer och den andra är mycket äldre en mig. träffar jag någon annars så vet jag knappt vad man ska prata om ..

vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för att träffa någon tjej till exempel, annars bara nya vänner ... 

om någon har något tips på hur man ska lyckas komma i kontakt med folk skulle det uppskattas....

Tack!

Har inte direkt några bra råd att ge dig om att finna vänner.
    Dock vill jag bara berömma dig för att du tagit dig ur missbruket, starkt jobbat.

Gubbe här, så vill du tjöta lite i medelande funktionen så är det OK

Annars gör något crazy, gå med i någon teater grupp eller så.. Gå med i den lokala boxningsklubben och träna. Har du förmycket fritid så brukar det alltid finnas uppgifter lediga.. Sånt som pensionärer oftast får ta..

• lengon

Du behöver prata med någon professionell. Kontakta läkare och berätta din situation så kan han lotsa dig vidare!

Lycka till :)

Svar på tråden Ensamhet