Trött och illamående men inte gravid...? Orolig!
Efter ett tidigt missfall i våras så testade jag positivt 5 juli och hoppades att förra gången var det "obligatoriska" missfallet för någon som är så gammal som jag. 13-14 juli blödde jag litegrann, kanske som en tredjedels mens. (Förra missfallet var som en dubbel mens.) Pratade med barnmorska som sa att det kunde vara både normalt och missfall på g,tiden fick utvisa, något UL var inte aktuellt.Testade negativt den 21 juli och pratade igen med barnmorska några dagar senare eftersom jag var rätt säker på att allt inte kommit ut och ville gärna bli undersökt. Hon var väldigt oengagerad och sa att det kunde vara normalt med bara en liten blödning trots att man brukar ha riklig mens. Hur ägglossningscykel osv skulle se ut framöver eller vad jag skulle vara uppmärksam på ville hon absolut inte svara på utan som vanligt skulle jag bara "avvakta". (Alla andra jag har pratat med på MVC både nu och tidigare har varit supertrevliga och läst min journal i förväg, kändes väldigt ignorant att hon inte hade en aning om min bakgrund trots att jag lydigt knappat in mitt personnummer Jag har utretts för andra besvär under flera år innan och har väldigt lågt förtroende för sjukvårdens engagemang....)
Hur som helst har jag nu sedan flera dagar varit sjukt trött, mår diffust illa nästan hela tiden och känner mig helt matt när jag försöker göra något, har diffust ont i nedre delen av magen som lindrig mensvärk. Borde inte kunna ha blivit gravid igen förrän teoretiskt absolut tidigast 27 juli - kan det verkligen kännas av så tidigt? Jag är rädd att det är något konstigt efter senaste graviditeten men vet inte om jag orkar kämpa mig in för en undersökning.
Kan det vara något märkligt utomkvedshavandeskap? Jag hatar att må så här kasst och brottas med enorma skuldkänslor över allt min sambo får fixa (vi bor i ett renoveringsobjekt) medan jag bara ligger på soffan. Men jag, som normalt orkar jobba långa dagar, kan bara inte förmå mig. Känns som att det sitter delvis "i huvudet" men jag kan inte ta mig förbi det.
Någon som känner igen sig? Tacksam för svar!!