• jagjag83

Slemproppen har lossnat, har värkar

Hej! I torsdags runt 11 gick ca en femkrona av min slempropp, den var blodblandad. Hade värkar från 17-22, 6-9 min mellan värkarna. Sen startade de igen 03-08 ca 10 min mellan värkarna. Fredag morgon 08.00 lossnade det mer slem, ca som en tjugolapp. Värker lite till och från under förmiddagen. Runt kl.15 så lossnar ännu mera slem, som en halv tjugolapp. Värkarna blir tätare mellan 3-6 min, går in och duschar, de avtar lite går ca 7-10 min mellan värkarna, som fortsätter så tills vi går och lägger oss vid 22.30. I natt har det värkt till och från hela natten. Svårt att sova. Nu lördag morgon kl.08 kommer det mer slem, som en halv tjugolapp igen.

Hur länge ska man behöva gå så här med värkar? Hur mycket slem finns det? Återbildas det så snabbt? Finns det ingen risk att man kan bli igångsatt? Hur vet man att man inte har öppnats något?

Det är mitt andra barn jag väntar, mitt första va det inte så här..då gick vattnet och vad jag vet slemproppen när min lille kille kom ut =) Sen gick det rätt snabb..från att vara öppen 4 cm så va han ute 3 1/2 timma efter.

• Svar på tråden Slemproppen har lossnat, har värkar
Svar på tråden Slemproppen har lossnat, har värkar