• Dellla

Någon mer än jag som får riktigt ont i fötterna så att man knappt kan gå?

Gravid V33 ( 32+4)  Och har fruktansvärt ont i fötterna dock är dom svullna och även i vaderna att jag knappt kan gå och att jag får sådana röda prickar på fötterna när jag får riktigt ont, sen ett annat problem jag har är att mina vener i benen låser sig och den smärtan gör satans ont och vaknar oftast alltid med det på morgonen och kan dock inte sträcka på mina ben då låser dom sig.

Någon annan som har dessa problem eller vet varför man får detta möjligtvis?

• Svar på tråden Någon mer än jag som får riktigt ont i fötterna så att man knappt kan gå?
  • Annelie 76

Låter inte riktigt bra. Ta upp det med bm så kanske du får hjälp. Mot svullnaden kan jag rekommendera stödstrumpor. Det finns på Apoteket. Köp syntet så är de inte så jättevarma.

• fyrabarnsmor4

Ha fötter högläge högre, om det gå så ha fötter lite hög än dina höften.
    Massera vaderna då o då.

Har samma som du. Det är värme som gillar bråka med oss.
    På nätter sover jag med fötter lite hög. Kudde under madrassen går bra.

Lycka till.

• Dellla
    Annelie 76 skrev 2014-08-01 19:28:41 följande:

Låter inte riktigt bra. Ta upp det med bm så kanske du får hjälp. Mot svullnaden kan jag rekommendera stödstrumpor. Det finns på Apoteket. Köp syntet så är de inte så jättevarma.

Är inte stödstrumpor lite för varmt nu på sommaren ? 

fyrabarnsmor4 skrev 2014-08-01 20:16:03 följande:

Massera vaderna då o då.

Lycka till.

när mina vener låser sig så får jag efteråt en sådan träningsvärk i benen som om jag tränat fast att jag inte gjort de. Ska till barnmorskan på tisdag så ska ta upp detta med henne, usch ja denna värme är inte alls kul :/  Tack detsamma :) 

• Annelie 76
    Dellla skrev 2014-08-01 20:25:09 följande:

Är inte stödstrumpor lite för varmt nu på sommaren ? 

fyrabarnsmor4 skrev 2014-08-01 20:16:03 följande:

Massera vaderna då o då.

Lycka till.

när mina vener låser sig så får jag efteråt en sådan träningsvärk i benen som om jag tränat fast att jag inte gjort de. Ska till barnmorskan på tisdag så ska ta upp detta med henne, usch ja denna värme är inte alls kul :/  Tack detsamma :) 

Jo, det är varmt men tunna, syntetiska är uthärdliga. Hellre det än svullna ben, DET är obehagligt.

Högläge är bra men funkar mest för stunden, stödstrumpor funkar hela dagen...
  • emmsan123

Jag har också haft riktigt ont i ena foten, inte svullen då alltså. Och jag fick till svar att det kan bli överrörligt i alla leder i kroppen även i fötterna! Typ som foglossning i foten Det gjorde grymt ont! Men gick faktiskt över på mig. Men kan tänka mig att svullna fötter och "foglossning" i foten är riktigt vidrigt

Oskar mars -06, Victor -09 och en till pojk väntas sept -14
  • sannatherese

jag får också svullna fötter.. jag kan gå en promaned i ca 30 minuter normalt sen efter det så känns det som om att fötterna ska explodera :( det är jätte jobbigt :(

Svar på tråden Någon mer än jag som får riktigt ont i fötterna så att man knappt kan gå?