• glader

Svårt att andas, ansträngd, tryck över bröstet - normalt vecka 25?

Jag känner mig de senaste dagarna helt överansträngd och sliten fastän jag sovit och vilat jättemycket. Det är lite svårt att beskriva men det känns som ett tryck över bröstet, lite svårt att andas, hjärtklappning, matthet, att kroppen liksom går på högvarv och är överansträngd... Någon som känner igen sig? Behöver man oroa sig?

Visst är det en extra belastning för kroppen just nu men ska det kännas såhär??

• Svar på tråden Svårt att andas, ansträngd, tryck över bröstet - normalt vecka 25?
  • Annelie 76

Testa att ta lite extra salt. Ta ett kryddmått salt torrt på tungan och skölj ner med vatten. Upprepa en till två ggr varje dag.

Jag har mått som du nu när det varit varmt men det har hjälpt med salt och vatten. Elektrolytbrist är inte roligt.

• glader
    Annelie 76 skrev 2014-07-31 10:22:17 följande:

Testa att ta lite extra salt. Ta ett kryddmått salt torrt på tungan och skölj ner med vatten. Upprepa en till två ggr varje dag.

Jag har mått som du nu när det varit varmt men det har hjälpt med salt och vatten. Elektrolytbrist är inte roligt.

Åh, tack för tipset Annelie! Ska genast testa
Svar på tråden Svårt att andas, ansträngd, tryck över bröstet - normalt vecka 25?