• Anonym (X)

3:e missfallet i rad

Nu håller jag på att få mitt tredje missfall på 9 månader. De kommer alla i V6-7. Jag blir så trött... Är det någon som upplevt liknande men lyckats till slut? Tips? Jag är visserligen 40 år, men kan det verkligen vara det som är orsaken?

• Svar på tråden 3:e missfallet i rad
  • happy90

Hej, jag är inne på min sjätte(!) graviditet. Fick en dotter -11 och har sen juni-13 haft fyra mf. Plussade precis nu. Slutar alltid i vecka 6-7. Troligtvis när hjärtat ska bildas :( Har perfekta prover osv. Inget fel förut lite bakåtlutad livmoder och ytterst liten skiljevägg på livmodern. Men dem "felen" kan göra så att man har svårt att bli gravid, vilket jag inte har.. Har ni gjort någon utredning?

• Anonym (X)

Jag har inte gjort någon utredning än . Mer än att jag ska kolla upp sköldkörteln. Jag har varit i kontakt med en läkare men förstod inte om jag är för gammal för utredning. Ska träffa henne idag igen för att bekräfta missfallet. Jag verkar ha lätt för att bli gravid och har en dotter sen tidigare. Men hon är 5 år. Något kan ju ha hänt i kroppen men jag förstår inte vad!

• Anonym (X)

Nu har jag gjort VUL och hjärtat slog och allt ser normalt ut. Konstigt då jag har precis missfallssymtom. Sjöblöt på natten, kramper och illamåendet försvann.

• happy90

Du är absolut inte för gammal för utredning! Kan ju vara så att du har lite mindre hormoner i äggen? Med tanke på åldern.

Men va härligt att höra! Hur går det nu? :)

• Anonym (X)

7 + 0 idag och hjärtat slår fortfarande!

• Alvisen76
    Anonym (X) skrev 2014-08-01 12:47:36 följande:

7 + 0 idag och hjärtat slår fortfarande!

Vad härligt! Det ger mig hopp. Jag är strax 40 år jag med och har tre missfall bakom mig, dock bara två på raken. Fick ett barn emellan missfall två och tre. Försöker igen nu.

Undrar också vad som hänt med min kropp eftersom jag har barn sedan innan och aldrig hade problem med att få dem.
    Håller tummarna för dig. Berätta vidare här hur det går.

Svar på tråden 3:e missfallet i rad