• Anonym (Frågor)

Polisen som förhörde mig

Jag känner att jag vill tillägga några saker som jag glömde att göra när jag var på polisförhör. Jag är gärningsman. Hur gör jag?

Det så att jag vill tillägga några saker samt understryka ett par saker så missförstånd undviks.

Jag undrar också om det är ett brott att ljuga för en psykolog eller någon annan ifrån psykiatrikern.

På sätt och vis ljög jag egentligen inte. Jag erkände att jag hade frustrationer i mig. Men i tron om att jag skulle få snabbare hjälp om jag sade att jag ville göra aggressiva handlingar och liknade. Ingenting som är sant, men att jag kände av frustrationer var definitivt sant.

Och jag tänker förmodligen säga det i rätten att jag har försökt söka hjälp, samt så kommer jag skicka journal. Men fortfarande så är det inte sant att jag vill eller ville göra aggressiva handlingar, absolut inte!

• Svar på tråden Polisen som förhörde mig
  • Anonym (tror)

På nåt sätt, jag vet inte hur detta funkar men du borde väl fått hem papper med ansvarig utredningsledare? Själv va jag offer så ja, det såg väl annorlunda ut.

Det du sagt, kan ju tas som missförstånd, det är ju väldigt svårt att glömma vad vissa säger så även om du understryker det hela så kan de bli till snurrat sen beror det ju lite på vad för slag brott du gjort?

Det är nog olagligt att ljuga för psykolog tror jag eftersom denna verkar användas i utredningen för din del, om du ljuger o har dig så försvårar det utredningen men o andra sidan så ljuger väl de flesta? Tror dock det är mer allvarligt att ljuga i tingsrätten å sånt..

Svar på tråden Polisen som förhörde mig