• Tiriyaki86

Vad är det för fel på mig? Beskriver mig själv

Jag är en kille som snart är 30 aldrig haft någon riktig vän och ännu mindre en flickvän och jag har aldrig passat in någonstans i varken skola eller jobb och folk försöker undvika mig och tycker jag är konstig fast jag försöker vara så normal som möjligt. Ska beskriva mig själv med en punktlista och se om vi kan komma fram till om jag har något allvarligt fel. För något är det.

- Jag är osocial
    - Jag ser 10 år yngre ut än vad jag är
    - Jag har låg sexlust och svag erektion
    - Jag har svårt att samarbeta med andra, vill att det görs på mitt sätt
    - Rädd för att resa, vågar inte göra det själv
    - Jag kan inte koncentrera mig vilket gör att jag inte kan plugga vidare
    - Väldigt svårt att klicka med andra människor
    - Gillar att vara för mig själv men vill ändå umgås med andra ibland
    - Jag har inte motivation till att göra något. När jag kommer hem ifrån jobbet ligger jag i soffan tills jag ska sova
    - Jag hatar att prata om mig själv, mina föräldrar vet ingenting
    - Inget som helst behov av att träffa föräldrar

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Beskriver mig själv
  • Fobiker

Det du beskriver kan vara en rad olika saker. Om du vill ha ett seriöst svar på frågan tycker jag du skall berätta de här sakerna för en psykolog eller en psykiatriker. Här på forumet får du bara gissningar från amatörer.

• En struts
    Fobiker skrev 2014-07-26 11:12:42 följande:

Det du beskriver kan vara en rad olika saker. Om du vill ha ett seriöst svar på frågan tycker jag du skall berätta de här sakerna för en psykolog eller en psykiatriker. Här på forumet får du bara gissningar från amatörer.

Klokt svar.
    Just detta att 
    Tiriyaki86 skrev 2014-07-25 23:14:42 följande:

Jag är en kille som snart är 30 aldrig haft någon riktig vän och ännu mindre en flickvän och jag har aldrig passat in någonstans i varken skola eller jobb och folk försöker undvika mig och tycker jag är konstig fast jag försöker vara så normal som möjligt. Ska beskriva mig själv med en punktlista och se om vi kan komma fram till om jag har något allvarligt fel. För något är det.

- Jag är osocial
    - Jag ser 10 år yngre ut än vad jag är
    - Jag har låg sexlust och svag erektion
    - Jag har svårt att samarbeta med andra, vill att det görs på mitt sätt
    - Rädd för att resa, vågar inte göra det själv
    - Jag kan inte koncentrera mig vilket gör att jag inte kan plugga vidare
    - Väldigt svårt att klicka med andra människor
    - Gillar att vara för mig själv men vill ändå umgås med andra ibland
    - Jag har inte motivation till att göra något. När jag kommer hem ifrån jobbet ligger jag i soffan tills jag ska sova
    - Jag hatar att prata om mig själv, mina föräldrar vet ingenting
    - Inget som helst behov av att träffa föräldrar

du hatar att prata om dig själv, kan vara själva kärnan, att komma vidare, och exakt det kan ju en psykolog hjälpa dig med.
    Tror inte heller att dina föräldrar inget vet. De märker nog. Dumt att de inte försöker hjälpa dig, för du har ju ingen rolig tillvaro. Synd att du inte fått hjälp tidigare, sånt här borde du fått hjälp med redan i tonåren och i skolan. Du verkar ha rejält med problem som säkerligen gör dig väldigt isolerad.
  • Anonym (Fiffi)

Jag tänker att det nog inte behöver vara sådär jättemycket fel på dig egentligen, utan att det ena föder det andra som en ond cirkel. Eftersom det här påverkar din vardag negativt tycker jag dock absolut att du ska be om hjälp för att ta dig ur din situation. Ring din vårdcentral och be att få en tid hos en samtalsterapeut - de är mycket duktiga på att få folk att prata även om man inte är så van vid det.

Lycka till!

• Sacro

Vi är alla olika och det är ju positivt! Du verkar ha väldigt god självinsikt vilket kommer underlätta mycket för dig. Försök fundera lite mer på vad t.ex. Det är som försvårar för dig i arbete med andra människor? Är det i vissa sammanhang det är svårare? Ta sedan med det du kommit fram till vidare till en person med rätt profession som kan ge dig rätt råd.

• Anonym (Hu)
    Anonym (Gurkis) skrev 2014-07-28 01:21:29 följande:

Aspberger?

Är det samma som achberger?
  • Anonym (Inget fel på dig!)

Hörredu...det är inget fel på dig!!! Jag lever tillsammans med en man som är väldigt snarlik i dina beskrivningar! Det är verkligen inget fel på dig snarare låter felet ligga i att du verkar se din personlighet och dig som ett problem eller något du känner att du måste ändra på! Jag tror helt enkelt att du är introvert! & det är helt fantastiskt! När du lärt dig att acceptera dig själv för den du är och vågar och vill stå upp för dig själv! Att gå hit till familjeliv och fråga människor är egentligen det värsta du kan göra då majoriteten av befolkningen i världen är extroverta och oftast inte förstår introverta och är väldigt snabba med o drömma introverta människor som just det du känner att det är något som är fel på personen...jag är extrovert eller ambivalent skulle jag nog säga! Det är en blandning av introvert och extrovert. IAF det är absolut inget fel på dig! Snälla rara gör nu dig själv tjänsten och gå in och beställ boken introvert:den tysta revolutionen av Linus Jonkman. Den har hjälpt min extremt introverta sambo jätte mycket ! Lycka till fina du!

Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Beskriver mig själv