• Fru Sveden

Hjälp! behöver ett smalt babyskydd

Om allt går som det ska kommer vår familj bli fler i feb 2015. Vårt problem nu är att vi har 2 barn och ingen möjlighet att köpa större bil. Så vilket är det smalast babyskyddet som finns?

Vi har en Skoda Octavia RS combi.

• Svar på tråden Hjälp! behöver ett smalt babyskydd
  • Ja82

Hänger med här då jag också letar ett smalt och smidigt babyskydd :)

• Studentpappa

Brio har ett som är litet och smidigt, vi hade det och det var bra. Minns inte namnet men det kostade runt 1200:- och finns antagligen på de flesta butiker.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Studentpappa

Primo heter det förresten.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Fru Sveden
    Studentpappa skrev 2014-07-23 06:34:56 följande:

Primo heter det förresten.

Tack. Får kolla in det :)
  • honeydew

Ett babyskydd utan bas är väl smalare? Efter att ha satt fast babyskyddet med bältet ett par gånger så har man nog lärt sig och det går smidigt

• Studentpappa
    honeydew skrev 2014-07-23 14:12:22 följande:

Ett babyskydd utan bas är väl smalare? Efter att ha satt fast babyskyddet med bältet ett par gånger så har man nog lärt sig och det går smidigt

Primo går bra att använda utan bas, vet inte om det går att köpa utan dock. Men det är som du säger mindre utan.
  • Prefix87

vi har också tre barn i bilen, minsten föddes i mars. Jag klämde massor i affärer och googlade tonsvis innan vi bestämde oss för vilken stol vi skulle ha; maxi cosi cabriofix.

Den är det lättaste babyskyd det och väldigt liten och nätt, utan att bli för liten för bebisen. den har desutom lite mjukare rundade kanter vilket gör att den är lite mer bekväm att sitta bredvid :) den kan användas utan bas, med isofi bas eller med bältes bas.

• Kina79

Det enda som gick att få in i baksätet på vår 855:a när vi fick tredje barnet var Brio Primo. Med bas, för när alla stolarna var installerade kom jag inte åt att knäppa bältet. Då kunde jag bara klicka i den.
    Kolla även över vad ni mer har för bilstolar om ni har till era andra barn. Vi bytte även ut bältesstolen till en smalare. Den bakåtvända hade vi redan en av de smalaste,

Svar på tråden Hjälp! behöver ett smalt babyskydd