• eekarlsson

Haltande katt - SNÄLLA hjälp

Min katt har börjat halta på ena frambenet. När hon går haltar hon märkbart och när hon stannar håller hon upp tassen. Hon är utekatt och det har troligen hänt något när hon varit ute. Hon beter sig normalt, som hon brukar. 

När man trycker lite på benet, reagerar hon inte. Det är när man trycker på trampdynan som hon reagerar, det behövs inte mycket för att man känner att hon rycker till. Jag ser inget fel eller känner så jag vet inte vad som kan vara fel? 

Det känns också som att den är varmare än trampdynan på andra tassen. 

Kan hon ha gått på ett bi och fått ett stick eller på ngt sätt bränt trampdynan? Någon som har tips på vad det kan vara? Det verkar alltså som att hon bara har ont i själva trampdynan. 

Det gör så ont i hjärtat att se henne halta, snälla någon som vet? 

• Svar på tråden Haltande katt - SNÄLLA hjälp
  • rere88

Undersök trampdynan noggrant efter sår eller tagg eftersom det är där hon verkar ha ont. Om ni inte hittar något så kör in till djursjukhuset o kolla den.

• julii

Kolla noga o känn igenom henne. Kanske trampat på något, blivit stucken/ormbiten. Om hon verkar frisk förövrigt så skulle jag avvakta och se och ringa vet. Imorgon och rådfråga. :)

Svar på tråden Haltande katt - SNÄLLA hjälp