• Flizan30

Ont i fingrar efter förlossning

Jag hade inga känningar av karpatelsyndrom före förlossning trots mycket vätska.Direkt efter förlossning fick jag problem med att fingrar och händer domnade och blev stela. en natt vaknade jag av att ena armen domnat. Det är borta men jag får fortfarande fler ggr per dag känningar av att fingrarna och händerna /underamrna domnar. På kvällarna blir även fingrarna stela. Efter 3 mån tyckte bm att jag skall kontakta läkare. Nu är min bebis 10 veckor så det verkar inte gå över. Är så orolig att det kanske är något annat än karpatelsyndrom, ex reumatism. Någon annan här som haft samma problem?

• Svar på tråden Ont i fingrar efter förlossning
  • MadameR

Jag har precis likadant problem som du beskriver! Min pojke är snart 4 månader men besvären har inte gått över. Jag såg att du skrev i juli, hur har det gått för dig? Är problemen över? Har du fått någon förklaring?

• Flisan79

En graviditet kan trigga underliggande sjukdomar.

Jag själv drabbades efter mitt tredje barn av psorisaisartrit. Nu måste jag äta medicin varje dag mot smärtan :-/

Nu behöver det ju inte vara så för dig. Ammar du? Kanske det har något med hormonerna att göra tex?

• Flizan30

Problem är borta nu så tror det var hormoner, nerver som kom i kläm. Tog 3,5 mån innan det försvann

Svar på tråden Ont i fingrar efter förlossning