• Piratika

Kan jag ens bli gravid??

12 år sedan, när jag var 16, lyckades jag bli gravid med den första som jag dumt nog låg med oskyddat.
    Det slutade med kirurgisk abort.

Vid/efter aborten säger kirurgen att han sett en massa ärrvävnad över hela min livmoder och skyllde det på många tidigare missfall (lilla jag som aldrig medvetet fått något missfall innan övht) och han sa att det skulle krävas ett mirakel för att jag skulle bli gravid.

Nu 12 år senare efter att ganska ofta slarvat med skydd så har jag iaf inte råkat bli gravid igen, och såvitt jag vet har jag inte haft några tidiga missfall heller. Jag har misstänkt graviditet ett par gånger, men mensen kommer alltid direkt efter ett första negativt prov.

Nu vill jag och pojkvännen bli med barn. Och jag har många symptom som jag känner igen från den graviditeten för 12 år sedan.
    Men jag vågar inte hoppas på att det är en liten ekorre där inne. Eller att om det är en liten ekorre förväntar jag mig ett MF ganska tidigt.

Jag är verkligen rädd att jag inte kan bli gravid. :(

• Svar på tråden Kan jag ens bli gravid??
  • Iustitiae

Slappna av och ge det ett ärligt försök innan du stressar upp dig över det. Jag har tänkt precis som du och jag och min sambo har nyligen gjort första försöket. Tänk på att det kan ta upp till ett år innan du blir gravid, även som frisk! Om något skulle vara fel finns det alltid andra metoder. :)

Svar på tråden Kan jag ens bli gravid??