• Limaliie

Hur mycket går bebisen upp i vikt/vecka sista tiden?

Förstår att det är individuellt men på ett ungefär? Någon som vet? Glad

Är hemskt nojjig att hon ska lägga på sig massor nu i slutet, ska få igångsättning pga oro för stor bebis (har stooort sf-mått men normalstor bebis enligt TUL )

Innan mellan TUL:en har hon lagt på sig drygt 190 gram i veckan, ska man räkna med en 200 då kanske? Eller mer?

Försöker räkna ut på ett ungefär hur stor hon kan tänkas bli.

• Svar på tråden Hur mycket går bebisen upp i vikt/vecka sista tiden?
  • Anonym (naturligt)

om de tror på normalviktig bebis så hade inte jag valt igångsättning. 
    det är betydligt lättare med en förlossning som sätter igång av sig själv där värkar och annat ökar succesivt (min åsikt iallafall)
    mina barn har varit 4600g och 57cm långa, den första satte de in massa dropp för att få igång det och den andre startade av sig själv. gick över med båda men den andre var definitivt att föredra då jag tyckte att man själv hängde med i stegringen av värkarna mycket bättre.

• Limaliie

Jag vet, åsikterna går isär men jag har mått skitdåligt över mitt stora sf-mått i flera månader nu+att jag har både släkt och vänner där de räknat helt åt skogen fel på TUL:en så därför litar jag inte helt på att de stämmer. Min mage är gigantisk och jag är kort 1.53, är livrädd för att barnet är stort och ska fastna på vägen ut.

Jag vet att det alltid är det bästa att förlossningen får komma igång själv men jag vågar inte riskera det och läkarna själva säger att för säkerhets skull så får jag inte gå över BF ändå, så då kan de lika gärna sätta igång mig 8 dagar tidigare som det är tänkt nu.

Svar på tråden Hur mycket går bebisen upp i vikt/vecka sista tiden?