• Anonym (Orolig!)

Skrapning efter missed abortion

I tisdags va jag på ultraljud och då visade det sig att fostret hade dött i v.8, jag skulle vart i v.11. Valde att göra skrapning då jag ska åka utomlands på ons 23/7. Skrapningen gjordes i tors. Blödde färskt blod samma dag och dagen efter, gick sedan över till bruna blödningar. Jag känner fortfarande obehag i magen, känns inte som livmodern har dragit ihop sig, känns som innan när jag va gravid att man känner att livmodern är typ större för att det är nått där (om någon förstår vad jag menar). Har fortfarande bruna blödningar. Är det någon som har haft nått liknande som kan lugna mig? Eller vad ska jag göra?!? Har för några år sedan gjort en abort då jag gjorde skrapning oxå och då slutade jag blöda efter 2:a dagen och sen va det klart... HJÄLP!

• Svar på tråden Skrapning efter missed abortion
  • Isprinsessa

Är i samma situation som dig,bara det att jag valde cytotec som ej fungerade så det blir nog skrapning.
    Läst på mycket om skrapning å cytotec.
    Det kan dröja 4v innan kroppen återgår till det normala.Om man har otur kan man blöda 4v,fast mindre blödningar.Underlivet kan oxå bli ömt den tiden och man ska undvika tampong,oskyddat sex och bad pga infektionsrisk,vad jag har förstått så är det när man blöder det är som störst risk.

• Anonym (Orolig!)
    Isprinsessa skrev 2014-07-20 17:25:46 följande:

Är i samma situation som dig,bara det att jag valde cytotec som ej fungerade så det blir nog skrapning.

Läst på mycket om skrapning å cytotec.

Det kan dröja 4v innan kroppen återgår till det normala.Om man har otur kan man blöda 4v,fast mindre blödningar.Underlivet kan oxå bli ömt den tiden och man ska undvika tampong,oskyddat sex och bad pga infektionsrisk,vad jag har förstått så är det när man blöder det är som störst risk.

Detta är så jobbigt! Vill ju bara att allt ska dra ihop sig nu så jag kan njuta av semestern, ska ju som sagt åka utomlands på onsdag och då vill jag att allt ska kännas att det går åt rätt håll så man kanske kan bada oxå. Ska ligga på som en igel i morron då ska jag ringa kk och se till att komma upp och bli undersökt så jag kan bli lugn eller om nått annat ska göras...
  • Isprinsessa

Ja man vill ju veta vad som händer med äns kropp!

Hoppas du får bada på din semester!

Skönt att få åka bort och vila upp sig

• Anonym (3 ma)

Jag gjorde en skrapning för 8 dagar sedan och blöder färskt rött ännu. Jag har inga rester kvar. Det är bara livmodern som inte läkt ännu. Upp till 14 dagar är det normalt att blöda efter skrapning sa mitt gyn.

Svar på tråden Skrapning efter missed abortion