• Ronja 908

någon som har varit med om detta, hjälp ! (orolig)

hej ! förra året den 20 maj så var jag tvungen att göra en sen abort i vecka 21 på grund utav att våran dotter hade acrani, vi har varit jätte ledsna över att förlora henne, och är det än idag. nu har det gått 1 år och nästan 3 månader, och min mens är fortfarande jätte oregelbunden och hoppar över en månad nästan varannan månad. har inte använt något preventivmedel och jag har börjat bli jätte orolig att nånting ska vara fel. kan jag inte få barn ? vart ska jag vända mig? och är det någon som varit med om en abort och sen inte kunnat bli gravid ? har gått runt och tänkt nästan varje dag på att det känns som att något är fel ! men har inte kontaktat någon för har trott att det skulle ta ett tag för kroppen att "läka" men nu har det gått så pass lång tid ! jätte tacksam för svar ! (orolig) Rynkar på näsan

• Svar på tråden någon som har varit med om detta, hjälp ! (orolig)
  • Anonym (Miami)

En lång historia kort: Jag har upplevt ett ma som upptäcktes i v. 17, fick cytotek för att få ut allt. Efter det krånglade mensen i flera månader. Till slut fick jag, efter att ha bytt gyn, hjälp med provera-tabletter som styrde upp mens och blödningar.

Be om hjälp, hoppas det löser sig!

• Anonym (Kolla upp det)
    Ronja 908 skrev 2014-07-19 14:52:58 följande:

hej ! förra året den 20 maj så var jag tvungen att göra en sen abort i vecka 21 på grund utav att våran dotter hade acrani, vi har varit jätte ledsna över att förlora henne, och är det än idag. nu har det gått 1 år och nästan 3 månader, och min mens är fortfarande jätte oregelbunden och hoppar över en månad nästan varannan månad. har inte använt något preventivmedel och jag har börjat bli jätte orolig att nånting ska vara fel. kan jag inte få barn ? vart ska jag vända mig? och är det någon som varit med om en abort och sen inte kunnat bli gravid ? har gått runt och tänkt nästan varje dag på att det känns som att något är fel ! men har inte kontaktat någon för har trott att det skulle ta ett tag för kroppen att "läka" men nu har det gått så pass lång tid ! jätte tacksam för svar ! (orolig) Rynkar på näsan

Beklagar sorgen! Kan inte föreställa mig hur hemskt det måste varit och kanske fortfarande är!

Jag tycket absolut du ska kontakta en gyn-mottagning! Och skulle dom mot förmodan inte ge dig ett bra svar eller hjälp så sök dig till en annan. Min syster hade och har problem med sin mens, inte pga samma anledning men hon fick ordentlig hjälp på andra stället hon sökte sig till. Lycka till och jag hoppas verkligen du får svar och hjälp!
  • Ronja 908

tack så mycket för era svar, väldigt tacksam! jag är så orolig att nånting ska vara fel så har inte vågat ringa till gyn, utan övertalat mig själv att det kommer bli bra av sig själv. men nu ska jag ringa till gyn och fråga och hoppas att dom kan hjälpa mig ! 

Svar på tråden någon som har varit med om detta, hjälp ! (orolig)