Suck dessa moralkärringar till mammor. Antar att ni inte har döttrar själv, eller så håller ni era inlåsta, eller så vet ni helt enkelt inte vad era barn sysslar med. Om du vill fortsätta ha en bra relation med din dotter (som du verkar ha) är det viktig att du bemöter henne på rätt sätt. Stötta, prata och SE TILL att hon skyddar sig. Köp hem kondomer så hon vet var de finns (även om hon skaffar t.ex. p-piller är det viktigt att hon skyddar sig mot könssjukdomar). Om du börjar skrika, gorma och skälla på henne kommer hon inte sluta ha sex utan fortsätta, men inte berätta det för dig längre. Risken finns då att om hon skulle bli utnyttjad, berättar hon inte det för dig. Den relation ny byggt upp är väldigt bra och du ska också få henne att förstå att hon alltid kan komma till dig om det är något. Förstår att du blir orolig men det finns inte mycket mer du kan göra, bara till att inse att världen har förändrats.
Och du VAD du än gör, anmäl INTE. Fyfan, förstår inte ens att det finns folk som säger att du ska göra. 6 kap 4 § BrB (sexuellt utnyttjande av barn) är till för att skydda barn från att bli utnyttjade 40-åriga gubbar, inte för att hysteriska mammor ska anmäla sin 14-åriga dotters 18-åriga pojkvän. Blir så arg så jag kokar.
Killen/killarna hade visserligen inte dömts (lagen är inte svart på vitt om ni inte visste det) men anmälan hade följt med honom. Han hade aldrig kunnat jobba på en förskola, inte bli polis och troligen haft svårt att få ett jobb överhuvudtaget då han står anmäld för SEXUELLT UTNYTTJANDE AV BARN. En 14-åring är kanske ett barn i lagens mening, men de flesta är väldigt utvecklade och har inte en barnkropp, så hennes sexpartners är inte pedofiler bara för de är något år äldre. Var istället stolt för att din dotter är mogen och har ett intellekt som en 18-19 åring och inte sexar runt med fjortisar.
Hade jag haft en 18-19-årig pojkvän när jag var 14 år och min mamma anmält honom, förstört mitt förhållande och hans framtid (fråga andra i den åldern och du får samma svar), hade jag aldrig förlåtit henne.