Träffa bonusars mamma efter separation
Jag separerade från min sambo efter några år tillsammans. Vi har ett gemensamt barn och han har 2 barn sedan innan.
Jag tycker väldigt mycket om barnen och de är väldigt förtjusta i mig. Men efter separationen så har jag inte träffat de eftersom min ex sambo anser att jag ska inte finnas i deras liv om jag inte finns i hans.
Med detta beteende, och en del annat, har jag börjat fundera på om han varit ärlig alla dessa år. Jag har aldrig träffat bonusarnas mamma, mer än vid hämtning/lämning och då var han alltid med. Hon är jätte bra mamma, det ser jag på barnen och hur trygga de är med mig, hur de känner sig fria att prata om oss och mamma mm. Min ex sambo har dock alltid hävdat att hon är "psykiskt labil" på andra sätt och går på honom och liknande. Hon ville träffa mig något år tillbaka, men min sambo vägrade då han ansåg att hon skulle bara smutskasta honom, snacka skit, få mig på andra tankar.
Jag har litat på honom (jag har sett några mail/sms som har "bekräftat" hennes beteende). Men nu när jag sitter på samma sida som hon, så inser jag att hon inte alls är "labil" på något sätt. Utan det är snarare han som inte har alla hemma. Han lyckades få mig att lita på honom och köpa hans sida av det hela, så även om jag såg sms/mail diskussioner var jag färgad av hans åsikter.
Jag säger inte att min sambo är hemsk, men jag ser nu att han kanske inte alls var den människa jag trodde han var.
Hur som helst, funderar jag på att kontakta bonusarnas mamma och föreslå en fika. Mest för att se om det finns möjlighet från hennes sida att jag kan träffa bonusarna då och då. Jag nämnde detta för min ex sambo och då var det hot om att jag skulle minsann förstöra vår relation gällande vårt barn för alltid, och då var jag lika sinnessjuk som hon mm.
Skulle ni ha gjort det? Skulle ni ta kontakt med er bonusars mamma i en sådan situation? Eller spär jag bara på mer bränsle på elden i onödan.
Saknar mina bonusar och jag tror de saknar mig med.