• Anonym (...)

Hur ska man agera när bonussonen försöker tvinga sig på dottern?

Vill ha råd o tankar på hur jag ska bete mig. Idag när jag duschade hörde jag min tjej som är 7 år skrika sluta ca 10 gånger, ett par gånger skrek hon "sluta på allvar!!" och jag frågade vad som stod på där nere. Då kom min dotter upp o sa att han tagit fram snoppen och försökt dra ner hennes trosor hela tiden.

Båda ä rbara sju år så jag anser inte att det är ett sexuellt övergrepp så det behöver ni inte påpeka att det inte är om man är sju år.
    . Han är 10 cm längre o väger 15 kilo mer så det är själva påhoppet jag är arg för och att han inte slutar när hon säger NEJ.. Hur hade ni skött denna situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-14 18:28
    Jag har råkat starta två likadana trådar, vet inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-14 18:58
    .

• Svar på tråden Hur ska man agera när bonussonen försöker tvinga sig på dottern?
  • Anonym (Zed)

Sätt dom ner och prata med dem tillsammans allihop.

Fråga varför han gör så och varför han inye lyssnar när hon säger nej.

• Anonym (...)
    Anonym (Zed) skrev 2014-07-14 18:23:40 följande:

Sätt dom ner och prata med dem tillsammans allihop.

Fråga varför han gör så och varför han inye lyssnar när hon säger nej.

Pappan har pratat med honom och han ljuger om det o hittar på att han blev tvingad till det m,m. Bara massa trams o ljug.
  • fluu

Du och pappan sätter er ner och pratar väldigt, väldigt tydligt om gränser och att nej är nej. Att man inte rör någon utan tillåtelse osv. Du/pappa håller lite extra koll i fortsättningen och skärper sig inte sjuåringen är det punktmarkering som gäller.
    Lär även flickan att hennes kropp är hennes, hon bestämmer över den, att man alltid ska berätta om någon gjort något med henne hon inte gillade, att det INTE är hennes fel och att det INTE är skamligt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (...)
    fluu skrev 2014-07-14 18:26:35 följande:

Du och pappan sätter er ner och pratar väldigt, väldigt tydligt om gränser och att nej är nej. Att man inte rör någon utan tillåtelse osv. Du/pappa håller lite extra koll i fortsättningen och skärper sig inte sjuåringen är det punktmarkering som gäller.
    Lär även flickan att hennes kropp är hennes, hon bestämmer över den, att man alltid ska berätta om någon gjort något med henne hon inte gillade, att det INTE är hennes fel och att det INTE är skamligt.

vad menar du med punktmarkering?
  • Anonym (...)

Hur ska jag få bort min ilska mot honom?

• FemmeM

Man kan ju undra var han fått beteendet ifrån? Känns inte okej att en 7-åring försöker sig på något sånt..

Och övergrepp är det oavsett om du tycker det eller inte. Kanske inte sexuellt i den meningen men övergrepp som ni verkligen måste prata med honom om och gå till botten med. 

• Vinterankan
    Anonym (...) skrev 2014-07-14 18:25:04 följande:

Pappan har pratat med honom och han ljuger om det o hittar på att han blev tvingad till det m,m. Bara massa trams o ljug.

Tvingad av vem? Ni kanske ska lyssna på honom.
  • Anonym (Zed)
    Anonym (...) skrev 2014-07-14 18:25:04 följande:

Tvingad? Av vem?
  • Anonym (...)
    Anonym (Zed) skrev 2014-07-14 18:48:13 följande:
    Tvingad? Av vem?
    att det va min dotter som tvingade honom.  han skyller alltid på andra, vad det än gäller.
  • Anonym (...)

jag är så arg så jag skakar, har jag nån anledning till det ?

• fluu
    Anonym (...) skrev 2014-07-14 18:27:59 följande:
    vad menar du med punktmarkering?
    Att sköter sig inte sjuåringen så lämnar ni inte hans sida, bevakar allt han gör och låter framförallt inte barnen vara ensamma.
  • fluu
    Anonym (...) skrev 2014-07-14 18:30:24 följande:
    Hur ska jag få bort min ilska mot honom?
    Du ska inse att han är ett barn. Även barn kan göra dundertabbar, men de har all rätt att få göra om och göra rätt.
  • Anonym (anna)

Oavsett hans ålder så är det självklart att sexuellt övergrepp och din dotter kan ta psykisk skada av det på precis samma sätt som hon hade gjort om någon annan hade försökt tvinga sig på henne. Skicka killen till en psykolog och låt dom inte vara ensamma framöver. Klart att man blir arg, ingen har rätt att röra din dotter på det sättet.

• FemmeM
    Anonym (...) skrev 2014-07-14 18:52:22 följande:

jag är så arg så jag skakar, har jag nån anledning till det ?

Klart man har rätt att bli arg när någon, oavsett vem, ger sig på ens barn. Men du måste ju på samma gång inse att han är ett barn och något måste ju föranlett till övergreppet. Även om det är på eget initiativ eller inte, så bör ni tala honom till rätta. Inte bara i förbifarten utan verkligen sitta ned och prata med honom om det hela och understryka hur pass fel det är. Det får inte förekomma. 
    Kanske det till och med har hänt honom något som han inte kan hantera.
Svar på tråden Hur ska man agera när bonussonen försöker tvinga sig på dottern?