• Rosalud d

Fransförlängare ?

Hej ! ????

Jag vill börja arbeta som sån där ögonfransförlängare (?) så det jag undrar är om det är någon vet vet eller som kanske själv jobbar som det och vet fall det är något man kan leva på? Om ja, vad kan en lön ligga runt ?
    Hur lång tid det kan tänkas ta att få upp en kundkrets ? Vad bör man ha som start budget m.m. ? Finns det någon vänlig människa där ute som vill berätta massor som ni vet
    ?

Tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-13 21:11
    Oj, borde läst igenom innan jag postade det . Va lite snabb i fingrarna. Men antar ni förstår endå ???? haha

• Svar på tråden Fransförlängare ?
  • Dejtande

Jag förlänger mina fransar hos finarefransar.se och jag har svårt att se att tjejerna tjänar så mkt pengar. Upplever mer att de gör det för att de tycker att det är kul och att de är intresserade av skönhet/mode.
    Är du certifierad så tar de 550:-/90 min, dvs 366:-. Antar att det är full moms, så netto blir det 283:-/h. Dra sen bort lokalhyra och material och jag antar att man är nere i max 200:-/h, minus sociala avgifter (32,86% om jag inte har helt fel). Å då är vi nere i 140:-/h *160 h= 22400:-  Tjejerna jag går hos har ont i ryggen för att de sitter framåtböjda hela dagen. Du behöver först och främst gå en kurs hos Lashia eller motsvarande och sen hyra en plats på en salong eller ta anställning på en större kedja. Så jag tror inte att det är så mkt investering mer än kursen och en grunduppsättning material.

• Rosalud d

Ingen mer som vet något ?

• emlind

Jag jobbar som det sen 3 år tillbaka. jag tycker att man tjänar bra på de. Den kostnaden som är viktig är lokalhyran. Du kanske kan hyra in dig i ett rum hos frisör eller liknande. jag kände att jag hellre skalade ner min kundkrets och började jobba hemifrån. en kundkrets är väldigt lätt att skapa, gör man ett bra jobb kommer kunderna tillbaka och berättar om dig. så den biten sköter sig själv. jag annonserade en gång bara. har fullt och får tacka nej till folk varje vecka. utbildningen ligger på ca 10000kr. de tjänar du snabbt ihop. materialkostnaden är inte heller mkt. utan det är lokalen som drar iväg. våga chansa! jag älskar jobbet

Svar på tråden Fransförlängare ?