Varför är min identitet osynlig?
Jag har länge sagt att jag vill vara jag. Men ju mer jag ser mig själv desto mindre ser omvärlden mig. Jag är osynlig. Enda sättet för mig att synas är att bli någon annan, jag både äcklas och lockas av tanken att byta kön. Lockas för att fördelarna med att vara man i det samhälle vi lever i är större och jag har mer frihet att röra på mig utan onödigt motstånd osv. Äcklas gör jag för att jag vill inte ändra på min kropp bara för att andra inte tycker denna är välkommen topless på stranden. Äcklas för att jag vill inte bli en av anledningarna till att kvinnokroppen ses ner på, eller att manskroppen idealiseras. Fast är det så dumt att idealisera en kropp som har friheten att pissa närsomhelst/varsomhelst? Kan ha snygga och praktiska kläder som faktiskt går att göra saker i? Och har fysiskt sett mer energi och styrka?
Jag vill så gärna att vi ska komma till den punkten i vår samhälleliga utveckling att min kvinnokropp inte nedvärderas och att den inte bestämmer över min identitet, mitt jag, inte någon förbestämd trång liten regelbok som säger att om du är det är du också det. Vad har jag för plats i detta samhälle? Vad händer när man inte känner sig som en "man" född i en "kvinnas" kropp utan som sig själv? Varför måste jag välja pest eller kolera? Var finns det tredje alternativet? Var finns respekten för den kvinnliga kroppen, för min kropp? För min identitet?
Varför är jag osynlig?