Varför kan jag inte springa tillbaka?
Jag är så ledsen just nu :´(
Jag hör den ständigt i mitt huvud, "Right here, right now" av Fatboy Slim, och den ger mig en känsla av att vilja springa tillbaka i tiden. Tillbaka till i tisdags. Det var då vi avlivade vår katt. Jag känner mig som en svikare. Jag vill springa tillbaka till innan min sambo åkte iväg med henne till veterinären och be honom att inte göra det. Eller springa in på veterinärmottagningen och slita tag i henne och springa därifrån. Men det är för sent. Hon är död. Jag får upp bilder i huvudet av hur hon ligger/sitter på olika ställen i lägenheten, tex bredvid mig i soffan eller vid matskålarna. Jag hör hennes krafsanden i kattlådan. Jag vill så gärna springa tillbaka och bara krama om henne hårt och ta med henne därifrån. Jag vet att det var bäst att hon fick dö. Det känns bara så fruktansvärt tomt... Och det känns hopplöst att jag inget kan göra...
Sambon berättade efteråt hur avlivningen gått till. Jag har läst lite på nätet, och det stämmer överens med det han berättat, så inget verkar ha skett på ett konstigt sätt. Jag kan bara inte få bort tankar på att hon kanske förstod att hon skulle dö, och ville fly därifrån, låg och hade panik, men kunde inte göra något eftersom hon fått lugnande. Att hon var helt medveten om vad som skedde, och därför led in i det sista.
Jag ville bara skriva av mig, ni får gärna kommentera om ni vill.