• villegung

Min månadspeng

Jag önskar få lite förslag för en rimlig månadspeng, jag är 14 år och mina sysslor hemma är diska en dag i veckan och plocka bort disken dom andra dagarna i veckan, jag tvättar själv, om inte mina sysslor är klara innan 20:30 så tar dom 100kr av mina fick/sparpengar. Jag betalar alla mina kläder själv förutom ytterkläder, jag betalar all min mat osv när jag är ute med någon kompis, om jag har missat bussen sp att jag inte hinner mina sysslor innan 20:30 så tar dom 100kr. Men som sagt jag är ute efter förslag på rimlig månadspeng.

• Svar på tråden Min månadspeng
  • Bajsa

Tycker det låter fullt rimligt som det redan är.
    Inget att ändra på. Så fortsätt sådär

• Frontline

Så vad har du i månadspeng nu?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Drottningen70

Det är en sak att inte FÅ pengarna om man inte utfört sina sysslor men knappast ok att TA pengar som du redan fått/tjänat in som jag uppfattade det. Helt sjukt.

• villegung

Jag får 150nu och det ska jag ha till kläder, fika, evenemang osv, nöjen hel enkelt. Det räcker inte mer en 1 vecka, särskilt inte nu när jag växer ur mina kläder ganska mycket, jag hinner inte tvätta i tank med att jag har på mig kläderna...

• kakmonstret123

~1000 kr tycker jag är en rimlig månadspeng. För fan, 150 spänn och de tycker det ska räcka till allt det där du räknar upp? 

Svar på tråden Min månadspeng