• ElviraMarie

Sämsta beslutet

Vilket är det sämsta beslutet du tagit i ditt liv? Vad hade du velat göra om/ göra ogjort om du hade haft en tidsmaskin?

Du får gärna berätta om ett av dina bästa beslut också.

Mitt sämsta beslut var att inte tacka ja när jag kom in på min drömutbildning på högskolan. Mitt bästa beslut var att lämna Sverige ett tag och prova att bo i ett annat land och arbeta där. 

• Svar på tråden Sämsta beslutet
  • Aniiee

Oj. Jag har tagit många "sämsta" beslut i mitt liv. Många av de har dock fått bra konsekvenser i slutänden. Dejta en kille 15 år åldre än jag själv som slutade med att jag förvarades en månad i ett ungdomsfängelse var ju ett himla dumt beslut. Å andra sidan så var beslutet att samarbeta med organisationen som hjälper ungdomar på glid efter det ett av de bästa besluten i mitt liv, då min kockkarriär startade då och livet gick spikrakt uppåt.

Livet är underligt....

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • ElviraMarie
    Aniiee skrev 2014-07-12 20:26:49 följande:

Oj. Jag har tagit många "sämsta" beslut i mitt liv. Många av de har dock fått bra konsekvenser i slutänden. Dejta en kille 15 år åldre än jag själv som slutade med att jag förvarades en månad i ett ungdomsfängelse var ju ett himla dumt beslut. Å andra sidan så var beslutet att samarbeta med organisationen som hjälper ungdomar på glid efter det ett av de bästa besluten i mitt liv, då min kockkarriär startade då och livet gick spikrakt uppåt.

Livet är underligt....

Intressant. Jag försöker tänka så också:) Hade jag tackat ja till utbildningen hade jag kanske aldrig flyttat utomlands och fått den erfarenheten.
  • Drottningen70

Mitt sämsta beslut var att inte sköta skolan och att vara hemmafru mellan 17 och 27. Ligger ständigt 10-15 år efter mina jämnåriga pga detta. Ett annat jävligt dåligt beslut var valet av barnafar som också det skedde hastigt och lustigt när tiden började rinna ut. Å andra sidan kan jag inte heller ångra det eftersom det resulterade i mitt fantastiska barn.

• Detoxtjejen

Sämsta beslutet är att flytta till en studentstad långt bort och plugga. Ledde till en kedja av skithändelser som jag kunnat vara utan. Bästa beslutet var att behålla min graviditet trots att den var oplanerad. Mitt barn är så härligt!

• ölburk2

Mitt sämsta beslut var att köpa en FORD, det ungämget slutade på skroten för bilens del, kunde fan inte låta nån annan råka ut för sånt skit.

Mitt bästa beslut.., ja hon sitter i rummet intill, har inte ångrat en dag av det beslutet, trots att det fattades redan vid 17-års ålder, å pågått i snart 40 år nu...

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Loriyana

Att göra slut med min stora kärlek för att min familj inte ville att jag skulle vara tillsammans med en icke-kristen. Har ångrat det sedan dess...och detta var typ 20 år sedan.

Ångrar också att jag inte läste något mer yrkersinriktat på universitetet istället för att utbilda mig inom humanism där det inte finns jobb.

Det allra bästa jag någonsin gjort var att behålla mitt barn trots att hon var oplanerad. Jag kan inte tänka mig livet utan henne :)

Svar på tråden Sämsta beslutet